سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

لحظه شماری 500 هزار دانش آموز برای ورود به مدرسه

بیش از 500 هزار دانش آموز کرمانی منتظر اغاز روز بازگشایی مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز به خبرنگاران گفت: ۵۱۳ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان ثبت‌نام کرده اند و حدس زده می‌شود هنوز ۵ هزار نفر ثبت‌نام نکرده اند که عمدتاً از اتباع بیگانه هستند.

محسن‌بیگی با بیان اینکه پنجشنبه 31 شهریور جشن شکوفه‌ها در مراسم ابتدایی استان برگزار و زنگ شکوفه‌ها نواخته می‌شود، گفت: روز شنبه 3 مهر نیز مدارس استان کرمان به شکل رسمی آغاز و زنگ بازگشایی مدارس نواخته می‌شود.

وی درباره امار تفکیکی مدارس استان کرمان گفت :در این استان 4 هزار و 800 مدرسه دولتی با 445 هزار دانش آموز ، 650 مدرسه غیردولتی با 70 هزار دانش‌آموز و 240 مدرسه شبانه‌روزی با 23 هزار دانش‌آموز فعال هستند و 43 هزار نفر هم وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کرمانی را به عنوان کادر اموزشی ، اداری و خدماتی به عهده دارند .

مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمان همچنین با اشاره به اینکه به بحث ورزش و تربیت بدنی دانش‌آموزان توجه ویژه ای شده است گفت: سال گذشته حدود 500 میلیون تومان امکانات ورزشی خریداری و در مدارس توزیع شد و بعضی فضاهای ورزشی هم بهسازی و بازسازی شدند.

وی با بیان اینکه اداره مدارس بدون مشارکت مردم در زمینه‌های مالی و معنوی امکان‌پذیر نیست و این یک واقعیت است گفت :پرداخت پول بیمه و هزینه کتاب تکلیفی است و باید توسط والدین پرداخت شود و در سایر موارد والدین می‌توانند به مدارس کمک کنند تا کیفیت آموزش بالاتر برود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.