سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

انسیه شاه حسینی در نقد شب به خیر فرمانده

مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کرمان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در دومین روز از هفته دفاع مقدّس کارگاه آموزشی ساعت ٩ صبح پنج شنبه اوّل مهر با حضور انسیه شاه حسینی، کارگردان فیلم تحسین شده ی شب به خیر فرمانده، کارگردان فیلم پوتین و جمعی از اهالی سینمای کرمان در اتاق کنفرانس کانون هنر برپا می شود.

عصر روز پنج شنبه، مراسمی از ساعت ١٧:٣٠ در سالن شماره دو سینما شهر تماشا برگزار می شود. این مراسم با پخش و نقد و بررسی فیلم شب به خیر فرمانده، با حضور کارگردان فیلم، تجلیل از همسر شهید آتشی، تصویر بردار کرمانی و تقدیر از چند فیلم ساز فعال کرمانی همراه خواهدبود.

انسیه شاه حسینی اوّلین زن رزمنده ای است که در موضوع دفاع مقدس فیلم می سازد.

ویفارغ التحصیل کارگردانی سینما است و فعّالیّت هنری خود را با کارگردانی و فیلمنامه نویسی فیلم های کوتاه آغاز کرده است. کتاب توپچنار(سوره مهر)، فیلم های کوتاهی چون« مجال»فیلمی در به تصویر کشیدن ماهیّت دوستی رزمندگان در جبهه، «آخرین روز تابستان» فیلمی درباره زنان تفحّص، «اعتراض یک جانباز»هیچگاه نمایش داده نشد وغیره، فیلنامه هایی چون: پنالتی، شب بخیر فرمانده، غروب شد بیا، مجروح جنگی، اوینار، آب را گل نکنید، دل نمک( این فیلمنامه موفّق به دریافت تشویق نامه از وزارت کار گردید)، پوریای ولی و غیره و کارگردان فیلم هایی چون : زیباتر از زندگی، پنالتی، شب بخیر فرمانده، غروب شد بیا را در کارنامه کاری خود دارد.

گفتنی است فیلم شب بخیر فرمانده که قرار است پنج شنبه در کرمان اکران شود، امتیازاتی چون: دریافت جایزه ویژه کلیسای کاتولیک به خاطر نگاه انسانی، جایزه ویژه به عنوان بزرگ‌ترین جایزه از جشنواره سینما توت، اکران و تقدیر در جشنواره کارلوویزاری در کشور چک،اکران در شهر ژنو سوئیس، فیلم، تحسین ویژه و تقدیر از جشنواره‌های فوکوئوکای ژاپن، جایزه بازیگر زن از جشنواره اوراسیا در قزاقستان، جایزه ویژه تماشاگران از جشنواره و سول فرانسه ، جایزه بهترین فیلم آسیایی از جشنواره نگاه پرندگان در انگلستان کسب لوح تقدیر و ١٠ سکه بهار آزادی در جشنواره ٢٣ فیلم فجر را دارا است.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.