سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

خط بطلان قلم ایرانی بر روی نوشت افزار قاچاق

حضور و تنوع در نوشت افزار ایرانی خط بطلانی بر لوازم تحریر خارجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اتحادیه لوازم التحریراستان اصفهان با بیان اینکه400 واحد صنفی کتاب و لوازم تحریر در اصفهان فعالیت دارند از خانواده ها خواست از واحدهای صنفی دارای مجوز خرید کنند.

چیت ساز با اشاره به فراوانی لوازم تحریر خارجی در بازار افزود: باید ورود این کالاها از سر منشاء مثل گمرک و مرزها گرفته و تولید کننده ایرانی حمایت شود.

مقاره عابد تولید کننده لوازم تحریر هم گفت: شرکت ما توان تولید 150 هزار جلد دفترچه را در روز دارد که برای 30 نفر به طور مستقیم در این شرکت اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون کاغذهای بسته بندی شده با کیفیت پایین تر از نمونه داخلی وارد بازار می شود و این خود به صنعت و اشتغال ضربه محکمی وارد می کند.

احمدی ونهری رییس گمرک استان اصفهان هم د رخصوص اقدامات انجام شده گفت: سامانه مانیفست الکترونیک، قبض انبار الکترونیک و سامانه پیامک آنلاین برای دسترسی مردم و نیروی انتظامی از جمله فعالیتهایی است که در زمینه جلوگیری از قاچاق کالاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در 4 ماهه امسال 96 میلیون دلار واردات به گمرک اصفهان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است

کارشناسان براین باور ند اگر هر یک از جمعیت800 هزار نفری دانش آموزی استان اصفهان 40 هزار تومان لوازم تحریر ایرانی خرید کنند مبلغی معادل 320 میلیارد ریال از خروج ارز جلوگیری می شود و تولید داخلی رونق می گیرد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.