سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزون بر 66هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر اصفهان زیرپوشش بیمه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان جمعیت روستاییان و عشایر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی را افزون بر 66 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عماد استکی افزود: استان اصفهان دارای بیش از 210 هزار خانوار روستایی و 9 هزار خانوار عشایری است اما تعداد کل افراد واجد شرایط که می توانند زیرپوشش قرار گیرند افزون بر 273 هزار خانوار برآورد می شوند.
وی اضافه کرد: بیشتر بودن تعداد خانواده های مشمول بیمه این صندوق بدلیل مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 93 مبنی بر زیرپوشش قرار گرفتن کشاورزان غیر ساکن در روستا است.
استکی گفت: بیمه این صندوق سه دسته از جمله بازنشستگان، خانواده هایی که سرپرست آنها فوت کرده و از کارافتادگان را شامل می شود.
وی با اشاره به سابقه 11 ساله این صندوق، اظهار کرد: افراد بالای 65 سال با 15 سال سابقه بیمه جزو مستمری بگیران این صندوق حساب می شوند.
او افزود: تعداد مستمری بگیران این صندوق (خانوار با سرپرست فوت کرده یا افراد از کارافتاده) بالغ بر یکهزار و 600 خانواده است.
وی، از طرح تطبیق و ساماندهی کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان خبر داد و گفت: 204 کارگزاری در شهرستان های این استان در قالب دهیاری یا شرکت های تعاونی دهیاری ها پراکنده است و این طرح در راستای تبدیل این کارگزاری ها به موسسه های مستقل عمل خواهد کرد.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان بر اساس اصل 29 قانون اساسی، مصوبه سال 83 هیات وزیران، از سال 84 بطور رسمی در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
صندوق بیمه کشاورزان و عشایر با هدف بهره مندی تمام آحاد جامعه از مزایای تامین اجتماعی تشکیل شد، کمک به جوامع با درآمد کمتر و نگاه به تامین رفاه آینده شهروندان از دیگر اهداف این صندوق ذکر شده است.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمینار فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا)، طرح دولت یازدهم مبنی بر بیمه کردن روستائیان غیرشاغل در کشور و همزمان با طرح بیمه سلامت همگانی به اجرا گذاشته شد.
استان اصفهان بر اساس آخرین آمار اعلام شده، حدود 700 هزار نفر روستایی ساکن در روستاها و براساس سرشماری اجتماعی اقتصادی عشایر کوچنده در تیر سال ۱۳۸۷ توسط مرکز آمار ایران دارای ۹ هزار و ۲۳۲ خانوار عشایری است.
جمعیت عشایر نشین استان اصفهان را سه ایل بختیاری، قشقایی و عرب جرقویه تشکیل می دهند.


انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، بیمه ، روستائیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.