سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

عرصه های جنگلی در انتظار طرح آبخیزداری

یک‌ میلیون و 934 هزار هکتار عرصه جنگلی شمال کشور در انتظار اجرای طرح آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نوبخت، معاون امور جنگل ‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در جلسه بررسی امور منابع طبیعی و جنگل‌ های شرق مازندران در فرمانداری نکا، گفت: یک‌ میلیون و 934 هزار هکتار عرصه جنگلی در شمال کشور وجود دارد که نیازمند آبخیزداری و آبخوان ‌داری مناسب است.

نوبخت با بیان اینکه هر هکتار از جنگل‌ ها سالانه 2 هزار و 500 متر مکعب در درون خود ذخیره می‌ کنند، افزود: جنگل ‌های شمال سالانه 2 میلیارد و 901 میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره می‌ کنند که استفاده از طرح ‌های آبخیزداری و آبخوان ‌داری بهترین مساله در حفظ این آب ‌ها است.

وی گفت: نیمی از تمدن ایرانی را در بخش ‌های شمالی و جنوبی البرز شاهد هستیم و حفظ عرصه و پوشش‌های جنگلی از مسائل مهمی است که باید در این مناطق حفظ شده و توجه شود که حفظ عرصه و پوشش‌های جنگلی برای ما مهم، اصلی و اصولی است.

معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: برای ایجاد پارک ‌های جنگلی در شرق مازندران، موارد جدیدی پیشنهاد شده است که این موارد باید سیکل اداری را طی کرده و در قالب طرح، پیرامون عرصه ‌های جنگلی ارائه شود تا با طی مراحل اداری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.