سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

فتح 30 قله در 30 هفته

کوهنورد آبدانانی در حمایت از 30 پرنده در حال انقراض، 30 قله کشور را در مدت 30 هفته فتح کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مسئول اداره ورزش و جوانان آبدانان اعلام کرد: این جوان ورزشکار با شعار پرواز سیمرغ بر فراز 30 قله ایران، اولین حرکت خود را 22 بهمن سال گذشته با صعود به قله برف انبار استان قم آغاز کرد و 17 شهریور سال جاری با صعود بر بام ایران (دماوند) به این سفر 30 هفته ای پایان داد.

محمد وهابی گفت : سید حسین رسایی با انگیزه حمایت از محیط زیست و 30 پرنده کمیاب و در حال انقراض توانست در مدت 210 روز، 30 قله بلند و مرتفع در کشور را فتح و پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قلل به اهتزاز در آورد.

وی حرکت نمادین این جوان ورزشکار را ستود و تاکید کرد : روز گذشته آیین تجلیل از این کوهنورد خلاق و برتر کشور با حضور مدیران وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی در تهران برگزار شد و نشان طلا، تندیس سیمرغ کوه های ایران و کلنگ زرین و نمادین فدراسیون کوهنوردی به او اهدا شد.

فاتح مرتفع ترین قله های ایران ضمن ابراز خرسندی از این اقدام نمادین خود و حمایت از محیط زیست و پرندگان در حال انقراض ایران گفت: در تمام استان های کشور مورد استقبال و تشویق استانداران و مدیران ارشد و ورزشکاران قرار گرفته و در معیت زبده ترین کوهنوردان هر استان به بلندترین قله ها صعود کرده است.








انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.