سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری همایش حیدربابایه سلام در شهرستان اهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از برگزاری همایش نظیره سرایان «حیدربابایه سلام» استاد شهریار در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زارعی گفت: به مناسبت روز شعر و ادب و گرامیداشت استاد شهریار؛ همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام روز ۲۸ شهریورماه در اهر برگزار می شود .

وی با اشاره به این که نخستین و دومین نظیره سرای منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار، از شاعران شهرستان اهر هستند، افزود: علاوه بر پیشتازی شعرای اهری در نظیره سرایی برای حیدربابایه سلام، با توجه به کثرت نظیره های سروده شده برای این منظومه در اهر و منطقه ارسباران برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام و جایزه ادبی حیدربابایه سلام در اهر اقدامی شایسته است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان این که؛ حیدربابایه سلام یک شاهکار ادبی و دربرگیرنده فرهنگ عامه آذربایجان است، گفت: بند بند این منظومه بیانگر آداب و سنن و آیین های زندگی و اندرزها و آموزه های اخلاقی است .

زارعی افزود: گرامیداشت استاد شهریار و ارج نهادن به منظومه حیدربابایه سلام و نظیره سرایی برای آن و ایجاد فضا و زمینه برای معرفی و نقد این آثار از اهداف برگزاری همایش است .


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.