سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری نخستین جشنواره استانی موسيقی عاشیقلار در تبریز

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره استانی موسيقی عاشیقلار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محرمی گفت: انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با همکاری اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نخستین جشنواره استانی موسيقی عاشیقلار را با هدف صيانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصيل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بيگانه و  ايجاد زمینه برای گرايش جوانان به سوی هنر و موسيقی اصيل و بومی برگزار می کند.

وی افزود: ارائه آثار و آهنگ‌هايي كه كمتر اجرا مي شوند و يا در حال فراموشي مي باشند مورد توجه هيئت انتخاب و هيئت داوران خواهد بود .

گفتنی است این جشنواره در سه بخش گروهي، تک خواني و تكنوازي بصورت رقابتي برگزار می شود و  گروه ها فقط با آلات مرتبط " قوپوز، بالابان ، دهل ، سرنا، قاوال و قوشا ناغارا " مي توانند اثر خود را ارائه نمايند.

همچنین بخش رقابتي تكنوازي در سازهاي قوپوز - بالابان وسُرنا - قاوال، دهل و قوشانقاره مي باشد و در این بخش تکنواز می تواند در صورت نیاز از نوازنده همراه نیز استفاده کند.

در بخش تکخوانی اثر با آواز و نوازندگي قوپوز توسط يك فرد قابل قبول مي باشد و تكخوان مي تواند در اثر گروهي نيز شركت نمايد.

 شرايط سني براي شركت كنندگان حداكثر تا 40 سال تمام  بوده و   فقط در بخش تكنوازي، شركت كنندگان در گروه سني تا 15 سال، 15 تا 25سال و 25 تا 40 ؛ به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین جشنواره استانی بوده و آثار ارسالي از شهرستان های استان مورد پذيرش دبيرخانه قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش شركت كنندگان در هر 3 بخش گروهي ، تكخواني و تكنوازي مي توانند 2 اثر خود را بصورت CD/DVD تصويري با كيفيت مناسب را تا پانزدهم آذرماه سال جاری به دبيرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز، دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال نمایند.

نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار  13 ، 14 و 15 بهمن ماه  همزمان با میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص ) در تبریز برگزار می شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.