سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

چه کفشی بپوشیم

یک فیزیوتراپ معتقد است، کفشی برای خرید مناسب است که متناسب با شکل آناتومیک پا طراحی شده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مرتضی عزیزیان با بیان اینکه خیلی مهم است که کفش متناسب با شکل آناتومیک پا باشد به نحوی که قسمت پنجه کفش پهن‌تر بوده و کف کفش نیز بتواند به خوبی قوس پا را پر کندافزود:کفش باید بتواند خیلی راحت متناسب با حرکت پا انعطاف یابد زیرا در غیراینصورت فشار زیادی به کف پا و زانو وارد می‌شود.

این فیزیوتراپ با هشدار در خصوص استفاده از کفش پاشنه بلند، گفت: بدن همراه تلاش می‌کند در هر حالتی مرکز ثقل خود را حفظ کند و مرکز ثقل بدن در ناحیه کمر است و درصورت استفاده از کفش پاشنه بلند این مرکز ثقل عقب می‌آید و به سایر مهره‌های بدن فشار وارد شده و عوارضی مانند کمر درد و گردن درد بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع عوارض ناشی از استفاده از کفش پاشنه بلند با آرتروز اشتباه گرفته می‌شودافزود:استفاده از این کفش‌ها همچنین به مرور موجب کوتاهی عضلات تاندون آشیل شده و موجب گرفتگی و درد به ویژه در ناحیه پشت ساق پا می‌شود.

این فیزیوتراپ بهترین ارتفاع پاشنه در کفش‌های زنانه را 2.5 تا 3 سانتی متر و در مردان 1.5 تا 2 سانتی ‌متر عنوان کردافزود: کفش باید بتواند قوس پا را به خوبی پر کند و از صاف شدن آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد:کف کفش در قسمتی که برآمده است و باید قوس کف پا را پر کند باید به حدی محکم باشد که به هنگام حرکت فرد صاف نشده و بتواند در طول حرکت به خوبی قوس کف پا را حفظ کند.

بعد از فعالیت و نیز 10 تا 20 دقیقه پیاده روی پا حدود نیم سانتی متر بزرگتر می‌شود و به همین علت توصیه می شود افراد در بعدازظهرها و بعد از پیاده روی که پا در بزرگترین ابعاد خود است کفش خریداری کنند.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.