سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اردبیل جزء استان‌های برتر در تولید آبزیان

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزء استان‌های برتر در بخش تولید با کیفیت آبزیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر آرمان واعظی با بیان اینکه سال گذشته در بخش آبزی‌پروری و تولید ماهی 170 درصد تحقق برنامه پیش‌بینی شده را در حوزه شیلات شاهد بودیم، افزود: استان اردبیل جزء استان‌های برتر در بخش تولید با کیفیت آبزیان است.

وی گفت: ما سال گذشته بیش از 8 هزار تن تولید آبزیان اعم از سردابی و گرمابی را شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رقم به 9 هزار تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به رهاسازی دو میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت:‌ این تعداد بچه ماهی در 61 مزرعه و منابع آب بزرگ و کوچک استان اردبیل رهاسازی شده است.

واعظی توسعه تولید ماهیان استخوانی را براساس تفاهمنامه امضا شده بین استانداری با شیلات را یادآور شد و افزود: براساس تفاهمنامه‌ای که در سفر اخیر رئیس سازمان شیلات کشور با استاندار اردبیل به امضا رسید، قرار است بازارچه‌های تخصصی عرضه ماهیان و آبزیان با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب انجام شود.

وی با یادآوری اینکه آبزی‌پروری در استان اردبیل از یک جهش خوبی برخوردار بوده و ما روز به روز شاهد توسعه این امر هستیم، بیان کرد: با توجه و پشتیبانی استاندار اردبیل و سایر مسؤولان انتظار می‌رود آبزی‌پروری در این استان با یک رونق مضاعفی روبه‌رو شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.