سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایان شدن شکاف میان کشورهای اروپایی؛

خودداری نخست وزیر ایتالیا از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی با فرانسه و آلمان + فیلم

نخست وزیر ایتالیا با خودداری از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سران فرانسه و آلمان، نارضایتی خود را نسبت به وضعیت مهاجران در اروپا به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس بیست و چهار؛ شکاف میان کشورهای اروپایی روز به روز بیشتر نمایان می شود و در همین راستا،  نخست وزیر ایتالیا با خودداری از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سران فرانسه و آلمان نارضایتی خود را به نمایش گذاشت.

علت خشم نخست وزیر ایتالیا، نبودن سیاستی ملموس درباره مسئله مهاجرت در اروپا بود.

متئو رنتسی گفت: مشکل اصلی، مهاجرت، (چگونگی) رابطه با آفریقا و بازگردان مهاجران به آفریقاست. همچنین مشکل همکاری بین الملی مطرح است. نتایج نشست مالت بی حاصل مانده است. امروز ما خواستار اقداماتی ملموس هستیم چون  ایتالیا هر آنچه را که از او خواسته اند، انجام داده است. اما اروپا اینگونه نبوده است.

این در حالی است که یک سال قبل سران اروپایی و آفریقایی در مالت گردهم آمدند تا درباره بحران مهاجرتی با یکدیگر گفتگو کنند. وعده داده شد با هدف کاهش موج گسترده مهاجران، حدود دو میلیارد یورو به آفریقا کمک می شود. اما از ژانویه سال ۲۰۱۶، ۱۱۸ هزار مهاجر از آفریقا خود را به سواحل ایتالیا رسانده اند. این یعنی همان رقم سال ۲۰۱۵.

این در حالی است که مسئله تقسیم مهاجران میان همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز هنوز حل نشده است.

در مقابل، فرانسه ترجیح داد از پرداختن به انتقادات متئو رنتسی خودداری کند.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: مشکلی با ایتالیایی ها وجود ندارد و آنان در مورد اصل موضوع موافقند.

فرانس بیست و چهار در پایان افزود: در حالی که اتحادیه اروپا از پیشرفت در مسئله مهاجران سخن به میان آورده است، متئو رنتسی به چیزی انتقاد دارد که او بازی با کلمات رهبران اروپایی می خواند.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.