سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکای نیوز: جزئیات انتخابات پارلمانی روسیه / حزب حاکم دوما چگونه تعیین می شود؟

اسکای نیوز در مطلبی به بررسی جزئیات انتخابات پارلمانی روسیه و احزاب شرکت کننده در آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان اسکای نیوز در مطلبی نوشت: مردم روسیه روز یکشنبه پای صندوق های رأی خواهند رفت تا سرنوشت انتخابات پارلمانی این کشور را مشخص کنند. در ادامه اطلاعاتی در خصوص انتخابات پارلمانی روسیه خواهید خواند.

انتخابات پارلمانی چه نوع انتخاباتی است؟
هر 5 سال یک بار مردم روسیه برای شرکت در انتخابات پارلمانی  پای صندوق های رأی می روند. 4500 نامزد انتخاباتی از 14 حزب مختلف برای نشستن بر 450 کرسی پارلمان روسیه (دوما) با یکدیگر رقابت خواهند کرد. حزبی که بتواند 266 کرسی را از آن خود کند، حزب حاکم دوما خواهد بود. 

مبارزات انتخاباتی از 20 اوت (30 مرداد) آغاز شد و 16 سپتامبر (26 شهریور)، یک روز مانده به شروع رای گیری، پایان یافت.

احزاب شرکت کننده در این انتخابات چه احزابی هستند؟
14 حزب مختلف در این انتخابات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. حزب اصلی در این کشور، «حزب روسیه واحد» است که در حال حاضر، حزب حاکم بر روسیه است. بنیانگذار این حزب، ولادیمیر پوتین و رئیس فعلی آن دمیتری مدودف است. پوتین این حزب را در سال 2001 تاسیس کرد.

در حال حاضر، این حزب 238 کرسی دوما را در اختیار دارد و برآورد می شود در این انتخابات نیز اکثریت کرسی های دوما را از آن خود کند.

چه احزابی مخالف کرملین هستند؟
گروه های مخالف کرملین شامل این احزاب هستند: «حزب کمونیست»، «حزب لیبرال دموکرات روسیه» (یک حزب راست گرای افراطی) و حزب «روسیه عادلانه تر» (یک حزب سوسیال دموکرات چپ گرا). این احزاب، شمای کلی احزاب مخالف در روسیه را تشکیل می دهند که به طور رسمی در این کشور فعالیت دارند.

آیا احزاب مخالف غیر رسمی نیز در روسیه وجود دارد؟
در روسیه احزاب مخالفی نیز وجود دارند که به طور غیر رسمی فعالیت می کنند. کرملین از این احزاب با عنوان «احزاب غیر سیستماتیک» نام می برد. این احزاب به دلیل نداشتن تایید از سوی دولت، در حوزه فعالیت های خود با محدودیت های بسیاری رو به رو هستند.

احزاب «یابلوکو» و «پارناس» در این گروه قرار می گیرند. پارناس سرواژه ای برای «حزب آزادی مردم» در روسیه است.

نتایج انتخابات پیشین دوما چه بود؟
در انتخابات پیشین دوما در سال 2011، حزب روسیه واحد با کسب 49 درصد آرا موفق به در اختیار گرفتن 238 کرسی در پارلمان روسیه شد. حزب کمونیست نیز 19 درصد آرا را از آن خود کرد. حزب مخالف یابلوکو نیز توانست 3 درصد آرای مردمی را کسب کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.