سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت انگلیس؛

رأی مجلس عوام انگلیس تأثیری در فروش تسلیحات به عربستان ندارد

دولت انگلیس برای نمایندگان پارلمان در موضوع پایان دادن به فروش تسلیحات به عربستان سعودی، حق رأی قائل نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت ، نمایندگان پارلمان انگلیس در تلاش هستند تا در موضوع پایان دادن به فروش تسلیحات به عربستان سعودی صاحب رأی باشند، اما دولت این کشور در این زمینه برای نمایندگان حق‎ رأی قائل نیست.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرده است که رأی مجلس عوام انگلیس تأثیری در فروش تسلیحات به عربستان سعودی نخواهد گذاشت.

وی گفت: «دولت مسئولیت صدور تسلیحات خود را بسیار جدی تلقی می‌کند و یکی از قوی‌ترین نظام‌‎های کنترل صدور تسلیحات را در جهان دارد. هر مجوز به صورت دقیق بر اساس معیارهای تلفیقیِ اتحادیۀ اروپا و صدور مجوز ملی صادرات تسلیحات ارزیابی می‌شود.»

این سخنگو افزود: «ما مجوزی صادر نمی‌کنیم، مگر این‎که با این معیارها مطابقت داشته باشند. برای دولت محرز است که مجوزهای صادر شده با این معیارها مطابقت دارند.»

پیشتر کمیتۀ کنترل صدور تسلیحات در پارلمانِ انگلیس اعلام کرد که احتمالاً عربستان سعودی با بهره‌گیری از تسلیحات انگلیسی در تهاجم خود به کشور یمن، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

رسانه‌های انگلیسی اخیراً اعلام کردند در پیش‌نویسِ یک گزارش افشا‌شده از کمیتۀ پارلمانیِ نظارت بر صدور تسلیحاتِ انگلیس، درخواست پارلمان اروپا و کمیتۀ توسعۀ بین‎‌المللیِ مجلسِ عوام انگلیس برای تعلیق فروش تسلیحات به پادشاهیِ سعودی تکرار شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.