سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عواقب زیاده‌خواهی و طمع انسانی در «رویای ماه»

نمایش «رویای ماه» در فرهنگسرای خاوران در جشنواره تئاتر شهر با مضمون طمع و زیاده خواهی میزبان تماشاگران می شود.

احسان مجیدی کارگردان نمایش «روبای ماه» منتخب پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد زیاده خواهی و طمع انسان هاست که باعث اتفاقاتی ناخوشایندی می‌شود.
 
وی افزود: اولین نمایشی را هم که سال ۹۰ کارگردانی کرده بودم، موضوع ضد جنگ داشت که این اثر هم از این مضمون دور نمانده. سرانجام روزی که بچه ها بزرگ می شوند و باید مسئولیت پذیر باشند. در واقع آن زمان است که این نمایش به کمکشان می آید.

وی در راستای انتخاب متن نمایشنامه مطرح کرد: «رویای ماه» نوشته مریم کاظمی است که در میان متن های مختلف آن را انتخاب کردم و بعد از گپ و گفت های زیاد تغییراتی را در آن اعمال کردیم که نتیجه اش این اثر نمایشی شد.

مجیدی با بیان اینکه وجود شهرام کرمی یکی از انگیزه هایم برای شرکت در این جشنواره بود، بیان کرد: جشنواره تئاتر شهر اولین جشنواره ای است که کیفیت متوسط رو به بالایی دارد و امیدوارم رونق بیشتری بگیرد. از لحاظ کیفی هم بستگی به هنرمندان شرکت کننده دارد که چه آثاری را روی صحنه تئاتر ببرند.

وی در خصوص شیوه اجرای نمایش خود اظهار داشت: تمام وسایل دکور با کارتن درست شده و یک فضای کاملا مینیمال و فانتزی را به همره دارد. همچنین گریم ها به گونه ای است که مخاطب را به خودی خود جذب می کند. از طرفی هیچ جنگی به معنای واقعی خود در نمایش نمی‌بینیم بلکه در دیالوگ ها شاهد آن هستیم.

وی درباره وضعیت امروز تئاتر گفت: تئاتر در کشور ما به دو بخش تئاتر حرفه ای و تئاتر تجاری تبدیل شده که در بخش حرفه ای مشکلات بسیاری داریم و تا از ریشه حل نشود، تئاتر ما جایگاه خودش را پیدا نمی کند.

گفتنی است؛ پنجمین جشنواره تئاتر شهر از ۲۲ الی ۳۰ شهریور در تهران به دبیری شهرام کرمی برگزار می شود.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.