سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز مسابقات کشوری رباتیک در اصفهان

مدیر فنی مسابقات کشوری رباتیک گفت: مسابقات کشوری رباتیک با حضور ۲۴ تیم دانشجویی و ۲۰۰ تیم دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

علی کدخداییان  با اشاره به برگزاری 3 دوره مسابقات رباتیک اظهار داشت: مسابقات رباتیک کشوری با حضور استان‌های مازندران، بوشهر، آذربایجان، کرمان و اصفهان ازدیروز به میزبانی اصفهان  آغاز به‌کار کرد و جمعه به پایان می‌رسد.

مدیر فنی مسابقات کشوری رباتیک، اصفهان را میزبان مسابقات رباتیک کشور دانست و افزود: مسابقات رباتیک کشوری دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد اصفهان برگزار شد زیرا این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه آزاد کشور با بیش از 28 هزار دانشجو است. در این مسابقات 224 تیم حضور دارد که شامل 24 تیم دانشجویی و 200 تیم دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در کل مسابقات 9 لیگ دانش‌آموزی و  یک لیگ دانشجویی حضور دارد. دانش‌آموزان و دانشجویان آموزان با حضور در این مسابقات با فضای دانشگاه آشنا می‌شوند، اما مسابقات دانشجویی به صورت مجزا در اسفندماه برگزار می‌شود.

کدخداییان از تک لیگ شدن مسابقات دانش‌آموزی خبر داد و خاطرنشان کرد: مسابقات دانش‌آموزی حجم بالایی دارد به عمین سبب تک لیگ می‌شود.

مدیر فنی مسابقات کشوری رباتیک با بیان اینکه در سال کذشته تیم‌های تهران و اصفهان تیم‌های برتر مسابقات بودند، افزود: ساخت و تولید ربات در بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های صنعتی، پزشکی، اجتماعی، خانه‌داری نقش دارد، به طور نمونه می‌توان در کارهای طاقت فرسا، کوره‌ها، انجام عمل جراحی با حضور جراح ناظر و مکان‌هایی که به دقت بالایی نیاز دارد مورد استفاده قرار ‌گیرد. حضور ربات‌ها در مسابقات معتبر از ژاپن شروع و با هدف تولید هوش مصنوعی و کمک به اهداف انسان‌ها برگزار شد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.