سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

صرفه جویی 4 میلیارد دلاری با خودکفایی در تولید دانه های روغنی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورت خودکفایی در تولید دانه های روغنی از خروج سالانه ۴ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛  عباس کشاورز  امروز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین افزود: با کشت کلزا میتوان روغن مورد نیاز داخل کشور را تامین و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده در یک دوره زمانی ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد از روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت در مسیر حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته های حمایتی را برای مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذر کارهای یارانه ای با ۵۰ درصد یارانه برای کلزاکاران پیش بینی کرده است.

به گفته ی کشاورز  امسال بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت و پیش بینی می شود ۳۵۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا با ۱۵ درصد افزایش نسبت به پارسال را به ازای هر کیلو ۲ هزار و ۸۰۰ تومان  اعلام کرد.

کشاورز ، کمبود سرمایه و آب  و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را از جمله مشکلات کشاورزان دانست که روند تولید را با مشکل مواجه کرده و موجب نارضایتی مصرف کنندگان شده است.
انتهای پیام/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.