سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صادرات فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ابراهیمی، دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
وی یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی بوده و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.
وی اعلام کرد: با توجه به نقش اثرگذار قرنطینه های دامی در صادرات دام و فرآورده ها خام دامی، این اداره کل به عنوان یکی از مجریان برگزاری همایش ملى راهکارهاى توسعه صادرات محصولات دامى در مشهد فعال بوده و محوریت این بحث را عهده دار خواهد بود.
ابراهیمی، محورهای این همایش را شامل؛ قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در صادرات محصولات دامی، شرایط صادرات دام و فرآورده های دامی به کشورهای مقصد، دستورالعمل های صادرات، واردات و ترانزیت، ارزش افزوده حلال در محصولات صادراتی با تاکید بر استانداردهای سازمان همکاری اسلامی OIC، آشنایی با اصول استاندرادسازی و بررسی شاخص های استاندارد در محصولات دامی، معرفی بازار کشورهای هدف و نحوه حضور در آنها دانست.
همچنین در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده های خام دامی استان از 4قرنطنیه مرزی، 2قرنطنیه بین استانی و 3قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می پذیرد.
همایش راهکارهای توسعه محصولات دامی هفتم مهر در مشهد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام// ف.ح

برچسب ها: صادرات ، فرآورده ، خام ، مجوز ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.