سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

سیامند رحمان مدال «قوی ترین» را در پارالمپیک گرفت

سیامند رحمان وزنه بردار دسته به علاوه 107 کیلوگرم ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو به مدال طلای این دسته رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیامند رحمان در رقابت با هشت ورزشکار پارالمپیکی توانست به رکورد 310 کیلوگرمی حمله کند و نام خود را در تاریخ این رشته جاودانه سازد.

سه مدال در بازی های المپیک و پارالمپیک بسیار مورد توجه است، قوی تر، بالاتر و سریع تر. مدال قوی ترین در وزنه برداری اهدا می شود، مدال های بالاترین و سریع ترین نیز به رشته دوومیدانی می رسد.

وزنه بردار 169 کیلوگرمی پارالمپیکی ایران در این دسته ابتدا وزنه 270 کیلوگرمی را چون «پر کاه» بالای سر برد و در گام نخست رکورد پارالمپیک را جابه جا کرد. رحمان در حرکت دوم درخواست وزنه 300 کیلوگرم را داد و آن را به راحتی مغلوب اقتدار خود کرد. او با این وزنه همه رکوردهای وزنه برداری پارالمپیک و جهان را جابه جا کرد.

وی که در بازی های پارالمپیک 2016 ریو بسیار مورد توجه رسانه ها و مردم برزیل است، در حرکت سوم خود درخواست وزنه 305 کیلوگرمی را کرد و موفق شد آن را نیز بالای سر برد. او در حرکت چهارم که فقط فرد قهرمان می تواند آن را درخواست کند، وزنه 310 کیلوگرمی را درخواست کرد و آن را نیز بالای سر برد.

تماشاگران مستقر در سالن وزنه برداری المپیک ریو در زمانی که رحمان وزنه سوم و چهارم خود را زد، تمام قد به احترام او ایستادند و او را مورد تشویق های ممتد قرار دادند.

وزنه ای که رحمان بالای سر برد 75 کیلوگرم بیشتر از وزنه ای است که دارنده مدال نقره این رقابت ها زد. «عامر مسعد» وزنه بردار مصری با ثبت رکورد 235 کیلوگرم به مدال نقره رسید و «جمیل الشبلی» وزنه بردار مراکشی با رکورد 234 کیلوگرم سوم شد.

سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.

رحمان روز 30 بهمن ماه سال 94 در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات به ترتیب با مهار وزنه های 275، 286 و 296 کیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی جهان در دسته به اضافه 107 کیلوگرم را از آن خود کند.

قهرمان معلول سنگین وزن تاکنون 9 بار رکورد دسته به اضافه 107 کیلوگرم را جا به جا و به نام خود ثبت کرده است.

رحمان در پارالمپیک 2012 لندن نیز با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیک را به نام خود ثبت کند.

انتهای پیام /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.