سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم قانونگذاران ایتالیایی از اظهارات مداخله ‌جویانه سفیر آمریکا

اظهارات مداخله‌ جویانه سفیر آمریکا در ایتالیا درباره یک همه ‌پرسی در این کشور، انتقاد شدید نمایندگان پارلمان ایتالیا را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، اظهارات سفیر آمریکا در ایتالیا درباره برگزاری یک همه ‌پرسی در این کشور اروپایی برای اصلاح قانون اساسی، خشم و انتقادات شدید قانونگذاران ایتالیایی را به همراه داشت.  

بر این اساس، «جان فیلیپس»، دیپلمات آمریکایی روز گذشته گفت: رأی منفی مردم در همه ‌پرسی  اصلاح قانون اساسی، باعث کاهش سرمایه‌ گذاری آمریکایی‌ها در ایتالیا خواهد شد.

پس از این اظهارات بود که دسته ‌ای از نمایندگان مخالف اصلاح قانون اساسی در پارلمان ایتالیا به شدت از اظهارات «جان فیلیپس» انتقاد کرده و آن را دخالت در مسائل داخلی ایتالیا عنوان کردند.

همه پرسی ملی مربوط به اصلاح قانون اساسی ایتالیا قرار است بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار شود. این همه ‌پرسی به منزله آزمونی برای دولت «ماتئو رنزی»، نخست ‌وزیر ایتالیا نیز قلمداد می‌شود. نخست ‌وزیر ایتالیا بارها گفته در صورت رأی منفی مردم در این همه‌ پرسی از سمتش کنار خواهد رفت.

اصلاح قانون اساسی ایتالیا از نقش مجلس سنای این کشور خواهد کاست. منتقدان نگرانند که این موضوع اختیارات و قدرت دولت را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
سفارت آمریکا در ایتالیا اعلام کرد اظهارات «فیلیپس» که روز سه ‌شنبه مطرح شده در راستای سیاست حمایت آمریکا از اصلاحات دولت رنزی بوده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.