سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

افتتاح نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیمور محلات

نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیمور محلات با حضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور گفت : باید نمایشگاه های صنعتی و معدنی در سطح کشور تخصصی شوند و تمرکز این نمایشگاه های بین المللی از پایتخت خارج شود تا بتوانیم ظرفیت های مناطق مختلف کشور را به بازارهای جهانی بشناسانیم.
 محمدرضا نعمت زاده افزود : شهرستان محلات ظرفیت آن را دارد که یک بازار دائمی و بین المللی سنگ در این منطقه ایجاد شود و آمادگی داریم فعالان بازارهای هدف خارجی را به این منطقه بیاوریم.
وی ادامه داد : در مورد وارد کردن تجهیزات و ماشین آلات باید به سراغ شیوه هایی برویم که ضایعات سنگ به کمترین میزان کاهش یافته و این ثروت خدادادی کشور به هدر نرود و در واقع باید بهره وری را در این حوزه افزایش دهیم.
نعمت زاده افزود : باید تلاش کنیم صادرات سنگ خام کاهش یابد و کیفیت محصول سنگ را طوری افزایش دهیم که در زمینه صادرات صنعت سنگ حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های صنعت سنگ در شهرستان محلات گفت: وجود یک شهرک تخصصی در کنار معادن سنگ و بازار بورس می تواند یک بازار دائمی بین المللی سنگ در منطقه ایجاد کند و در این زمینه آمادگی داریم فعالان بازارهای هدف را شناسایی کرده و ظرفیت های سنگ شهرستان محلات را به آنها بشناسانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از قوانین دست و پا گیر گفت: قانون کنونی تجارت کشور مربوط به سال ۱۳۱۱ است و تاکنون تغییری نداشته و ایجاد تغییر یکباره در این طرح، ناهماهنگی و مشکل ایجاد می کند و برای تغییر و تحول آن باید زمینه و بستر فراهم شود.
انتهای پیام / ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.