سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیونگ‌یانگ: پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز کره‌جنوبی یک بلوف است

کره‌شمالی پرواز دو جنگنده آمریکایی بر فراز کره‌جنوبی را تهدیدی توخالی خواند که تأثیری بر برنامه‌های هسته‌ای این کشور نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اینترنشنال بیزنس تایمز» (آی‌بی تایمز)، کره شمالی پرواز دو فروند جنگنده این کشور بر فراز کره جنوبی را تهدیدی توخالی خواند که تأثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نخواهد داشت و از واشینگتن خواست دست از ماجراجویی بردارد. 

در ادامه گزارش آمده است: دو فروند بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت «بی-۱ لنسر» آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) -و پس از آنکه پیونگ‌یانگ هفته گذشته، پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد- بر فراز پایگاه هوایی «اوسان» کره جنوبی و با هدف نمایش همبستگی واشینگتن با متحدانش در منطقه به پرواز در آمدند. ژنرال «وینسنت کِی بروکس،» فرمانده نظامیان آمریکایی در کره جنوبی به همراه ژنرال «لی سون جین،» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، نظاره‌گر پرواز این دو جنگنده بودند. 

به گزارش رویترز، بروکس پس از پرواز این دو بمب‌افکن در سخنانی اظهار داشت: نمایش امروز تنها نمونه کوچکی از توانایی‌های نظامی این اتحاد مستحکم برای تقویت قدرت بازدارندگی [تهدیدات احتمالی] است. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: اقدام اخیر آمریکا تأثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی نگذاشته است. با این وجود، پیونگ‌یانگ واشینگتن را به تلاش برای افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرد. در بیانیه‌‌ای که در تلویزیون دولتی کره شمالی قرائت شد ادعاها مبنی بر اینکه جنگنده‌های بی-1 قابلیت درگیری در جنگ تمام عیار هسته‌ای را دارند یک بلوف توخالی خوانده شد. 

پیونگ‌یانگ همچنین به آمریکا هشدار داد اگر دست از ماجراجویی و اقدامات نسنجیده برندارد، باید منتظر پاسخی دندان‌شکن از سوی کره شمالی باشد. 

در حالی که آمریکا در متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی درمانده است، هیئت‌های هسته‌ای این کشور و کره جنوبی سه‌شنبه در سئول دیدار و درخصوص اتخاذ اقداماتی مناسب در قبال پنجمین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ گفتگو کردند.   



انتهای پیام/   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.