سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق آمار گمرک؛

ورود 7هزار دستگاه خودروی ژاپنی به کشور /تسخیر خیابان های شهر با خودروهای ساخت توکیو

تنها در پنج ماهه نخست سال جاری نزدیک به هفت هزار دستگاه خودرو تولید کشور ژاپن وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کشور ژاپن همواره به عنوان یکی از خودروسازان مطرح درسطح بین المللی شناخته شده؛ از این رو بازار خرید خودروهای ژاپنی نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان بسیار داغ است.

براساس این گزارش تنها در پنج ماهه نخست سال جاری نزدیک به هفت هزار دستگاه خودرو ژاپنی به کشور وارد شده که این تعداد دستگاه ارزشی بالغ بر 221 میلیون دلار و معادل هفت هزار 768 میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است که دربین انواع خودروهای ژاپنی شرکت تویوتا، لکسوس و میتسوبیشی به ترتیب رتبه اول تا سوم بیشترین واردات را از آن خود کرده اند .

تویوتا


بیشترین تعداد خودروهای وارداتی ساخت کشور ژاپن با بالاترین ارزش دلاری و ریالی مربوط به کمپانی تویوتا با تعداد بیش از چهار هزار و 800 دستگاه بوده که چیزی حدود 135 میلیون دلار و معادل چهار هزار و 137 میلیارد ریال بوده است و نکته حائز اهمیت آن است که تعداد زیادی از این خودرو ها هیبرید بوده است.

در حال حاضر ارزانترین و گرانترین خودروی وارداتی شرکت تویوتا با پلاک ملی به ترتیب مربوط به مدل یاریس با قیمت 110 میلیون تومان و  راو 4 با قیمت  260 میلیون تومان است.

لکسوس

این کمپانی برند لوکس خودروهای تویوتا را تولید می کند و در حال حاضر محبوبتترین خودرو این کمپانی که امروزه شاهد افزایش تردد ان در سطح خیابان های شهر هستیم سری NX است که علاوه بر زیبایی از امنیت قابل توجهی برخوردار است.

از خودروهای کمپانی لکسوس نزدیک به هزار و 500 دستگاه به ارزش حدود 71 میلیون دلار،‌معادل دوهزار و 165 میلیارد ریال وارد کشور شده است.

لکسوس های 2016 پلاک ملی نیز از 208میلیون تومان( لکسوس NX200T)تا 710 میلیون تومان ( لکسوس شاسی بلند LX570) خرید و فروش می شود.

میتسوبیشی

سومین خودروی ژاپنی که بیشترین سهم از واردات خودرو را دارد مربوط به شرکت میتسوبیشی است بطوریکه بر اساس آمار تعداد 366 دستگاه از تولیدات این شرکت به ارزش نزدیک به هشت میلیون دلار معادل 243میلیارد ریال وارد کشور شده است.

خودروهای میتسوبیشی مدل 2016  با پلاک ملی از 70 میلیون تومان ( میتسوبیشی میراژ )تا 210 میلیون تومان (میتسوبیشی اوتلندر) در بازار خرید و فروش می شود.

 


هوندا

یکی دیگر از خودروهای ژاپنی که طی ساهای گذشته پیشرفت های بسیاری کرد و با مدل جدید دوباره به بازار کشور بازگشت،‌هوندا بود.

از این خودروی ژاپنی 232 دستگاه به ارزش حدود 7 میلیون دلار معادل 215 میلیارد ریال وارد کشور شده است.

خودروهای میتسوبیشی مدل 2016 با پلاک ملی از 232 میلیون تومان تا 255 میلیون تومان (بسته به آپشن های مختلف) معامله می شود.



سوبارو

یکی دیگر از خودروهای ژاپنی که استقبال زیادی از آن نشد سوبارو است که ازین کمپانی تنها 10 دستگاه به ارزش حدود 240 هزار دلار معادل 7 میلیارد 329 میلیون ریال وارد کشور شده است.

این خودرو وارداتی شامل  دو مدل لگاسی و فارستر از 88 تا 198 میلیون تومان می شود.


جدول واردات پنج ماهه نخست سال جاری به شرح ذيل است:

 

شرکت سازنده

 

 

تعداد

 

ارزش دلاری

 

ارزش ریالی

 

تویوتا

 

 

4815

 

 

135,880,692

 

 

4,137,021,472,827

 

 

لکسوس

 

 

1477

 

 

70,903,813

 

 

2,165,521,842,216

 

 

میتسوبیشی

 

 

366

 

7,948,351

 

 

243,462,033,494

 

 

هوندا

 

 

232

 

6,998,705

 

 

215,102,129,555

 

 

سوبارو

 

 

10

 

239,415

 

 

7,329,982,835

 

 

جمع کل

 

 

6900

 

221,970,976

 

6,768,437,460,927

 




انتهای پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
متاسفانه شرکت های خودرو سازی ما مونتاژ کار هستند و تا تحریم میشیم این مسآله قابل مشاهده است.و فقط در اسم این شرکت ها خودروی داخلی تولید میکنند. حمایت از کدوم تولید داخل ؟ اخه تا کی باید این دوتا شرکت سود کنن و مردم هم همش دنبال تعویض قطعات معیوب؟ چرا منه ایرانی یک خودروی داخلی رو از سال94 که به مبلغ 36 میلیون خریدم تا الان باید واسش سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومن هزینه تعویض قطعات بدم؟ اخه چرا؟
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
بنده نیسان زامیاد که اصالتا ژاپنی هست وشرکت سایپا تولید میکنه الان 3ساله دارم وبدون بارکشی 3 دیفرانسیل عوض کردم وسنسوراکسیژن وچیزی نزدیک به 2 میلیون تومان خرجش شده حالا تویوتا وانت مدل 82 میلادی داریم که از ماشین نیسان نو وبه روز بنده بهتر کار میکنه چرا چرا
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
ای کاش تعرفه های واردات رو حذف میکردن و نه اینکه چند درصد هم ببرن بالا !!
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
این خوب هست که نسبت ب واردات کالاهای خارجی ب کشور ب انقد دقیق و اهمیت داده می شود . ولی چرا فقط برا واردات خورد و انقد حساس و توجه می شود؟؟؟ و بعد چقد که انتقاد ها نمی شود و چقد سر و صدا و بعدم تصویب بندهای برای جلوگیری از ورود از گمرکی بالا و دیگه کالاهای لوکس و .... ، ن اینکه بد باشه . برای اینکه اگر همین جور که انقد حساس و انقد توجهات میشه برای ورود خوردوهای خارجی ب کشور و گفتن و اعتراض کردن اینکه باعث ضربه ب تولیدات داخلی و باعث بیکاری می‌شود، کاش به همین اندازه و کمتر از دیگر واردات کالاهای خارجی که نمونه داخلی ان در کشور تولید که با کیفیت تر ، بهتر از نمونه خارجیش هست انقد حساسیت و توجیهات و انتقادها صورت می‌گرفت که اگر انجام میشد الان انقد بی رونق و تعطیل بودن ، وضعیت تولیدات کشور . چرا فقط فقط خودرو و فقط این دو شرکت خودرو سازی ؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
این خوب هست که نسبت ب واردات کالاهای خارجی ب کشور ب انقد دقیق و اهمیت داده می شود . ولی چرا فقط برا واردات خورد و انقد حساس و توجه می شود؟؟؟ و بعد چقد که انتقاد ها نمی شود و چقد سر و صدا و بعدم تصویب بندهای برای جلوگیری از ورود از گمرکی بالا و دیگه کالاهای لوکس و .... ، ن اینکه بد باشه . برای اینکه اگر همین جور که انقد حساس و انقد توجهات میشه برای ورود خوردوهای خارجی ب کشور و گفتن و اعتراض کردن اینکه باعث ضربه ب تولیدات داخلی و باعث بیکاری می‌شود، کاش به همین اندازه و کمتر از دیگر واردات کالاهای خارجی که نمونه داخلی ان در کشور تولید که با کیفیت تر ، بهتر از نمونه خارجیش هست انقد حساسیت و توجیهات و انتقادها صورت می‌گرفت که اگر انجام میشد الان انقد بی رونق و تعطیل بودن ، وضعیت تولیدات کشور . چرا فقط فقط خودرو و فقط این دو شرکت خودرو سازی ؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
یعنی این همه کارشناس داریم تو ایران خودرو و سایپا نمیتونن یه ماشین تولید کنن که پولش تو چرخه اقتصای خودمو تاثیر داشته باشه. یعنی ماشین باکیفیت . نه تیبا یا پژو سال 2000 .. . افتخار این نیست که ژاپنی سوارشیم یا اروپای ... متاسفم
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
به امید روزی که در آرزوی تولیدات دیگران نباشیم
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
به بهانه حمایت از تولید داخلی اتوموبیل پدر مصرف کننده را در میاورند هم جیبشان را خالی میکنند و هم باعث افزایش معلولین میشوند قیمت واقعی هر چقدر میشود 10 درصد سگ خور اضافه کنند نه 300 درصد این ازادیه که بخاطرش این همه خون ریخته شد
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
نوش جونشون حلالشون باشه بخدا یک عمر ماشینه
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
محدودیت موتوری 2400 سی سی را بردارید اینها نسبت به بدنه موتور ضعیفی دارند
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
بهتر از خودروی چینیه
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
به امیدروزی که تمام مردم ایران بتونن خودروی ژاپنی سوارشن
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
هشتدار شدید وادرات خودرو بنزینی گازوییلی ممنوع می باشد ،زیان به جامعه ایران می زند
یک ،نفت ما بخار می شود،
دو ،هوا آلوده می شود
سه،خودمان داریم خودرو هیدروژنی می سازیم
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
پس چرا باوجوداینهمه خودروهای بنجول چینی نابودگرکه کانون خانواده وجامعه رابه نابودی،مرگ ومیرومعلول پروری کشاندهیچی نگفتیدإ؟
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
ایکاش جایگزین ماشینای چینی می شدن و با قیمت اصلی و واقعی وارد می شدن.
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
ایکاش جایگزین ماشینای چینی می شدن و با قیمت اصلی و واقعی وارد می شدن.
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
خوش به حال اونا که مایه دارن و خودرو ژاپنی سوار میشن مثل ما نیستن
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
ژاپن و آلمان خودرو مناسب کشورها تولید میکنند
نظم وارداتی در اقتصاد مقاومتی یعنی ورود کالای مصرفی مرغوب
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
مگه پراید و سمند بد بودن که میرن این لگن ها رو میخرن ؟
امیر
۱۵:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
خخخخ . من که حاضر نیستم ماشینی مستهکم و قدرمندی مثل پراید رو نخرم و پولمو بریزم دور و از این ماشین های نا امن و بی خود بخرم
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
چشمتون روشن.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
این همه سال به شرکت های خودرو سازی داخلی فرصت داده شد تا کیفیت بدن به محصولاتشون ولی اون ها با استفاده از قانون های حمایتی ازشون ی حاشیه امن برای خودشون پیدا کردن