سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اخراج 300کارگریکی ازهتل های پنج ستاره در مشهد

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: یک مجموعه اقامتی مجلل و لوکس معروف درمشهد300کارگرخودرا بدون استناد قانونی اخراج کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید زینلی افزود: یکی از هتل‌های 5 ستاره و بسیار مجلل در شهر مشهد مقدس اجحافی بسیار بزرگ به کارگران خود کرده و 300 نفر از افراد خود را به بهانه‌ای اخراج کرده که هیچ وجهه قانونی ندارد.

وی اظهار داشت: 300 کارگر شاغل در این مجموعه نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن عنوان شده از اردیبهشت سال 93 مشغول به کار بوده و پس از آن بدون علت موجه اخراج شده‌اند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی اظهار کرد: به این افراد به نام کارآموزی ماهانه به ازای 9 ساعت کار در روز 350 هزار تومان به عنوان حقوق و مزایا پرداخت می‌شده و حتی بیمه آنها نیز پرداخت نشده است.

زینلی تاکید کرد: علاوه بر این، این مجموعه از افراد چک، سفته و نامه‌های سفید امضا دریافت کرده تا راهی برای اعتراض باقی نمانده و نتواند برای احقاق حقوق خود اقدام داشته باشند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی تصریح کرد: حتی در این نامه قید شده که از کارگران این مجموعه تعهد گرفته شده که بعد از ترک این هتل به هر علت در هچ هتل دیگری حق کار ندارند و به سایر همکاران خود نیز سفارش کرده‌اند که کارگران آنها را برای کار پذیرش نکنند.

زینلی گفت: در واقع این مجموعه اقامتی مجلل و لوکس کارگران خود را به شیوه‌ای نوین استثمار کرده و وضعیتی را برای آنها به وجود آورده که دیگر نتوانند ادامه دهند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.