سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری بارییس حوزه علمیه اصفهان

نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور سه‌شنبه شب با آیت الله‌‌مظاهری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این دیدار آیت الله‌ ‌مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و فعالیّت‌های شبانه‌روزی دولت، صبر و بردباری در قبال تنش‌ها و مشکلات گوناگون گفت : اگر بعضی بی‌مهری‌ها و تنش‌های بی‌فایدۀ سیاسی نبود، قطعاً راه برای فعالیّت بیشتر دولت هموارتر بود، ولی در همین مدت نیز عملکرد دولت در اصلاح برخی از اشکالات و استقامت در برابر مشکلات، تحسین برانگیز است.

آیت الله‌ ‌مظاهری آرامش و امید مردم را سرمایۀ بزرگی برای دولت دانست و بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به نزاع‌های سیاسی تاکید کرد .

وی گفت : حدّاقل ضرر تنش‌های سیاسی، توقف یا کند شدن خدمت به مردم و غفلت از وظایف اساسی است و همۀ جناح‌ها و فعّالان سیاسی و اشخاص تأثیرگذار در اجتماع باید با توجه به این نکته، در حفظ و حراست از آرامش روانی اجتماع و صیانت از امیدواری مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی تلاش و جدیّت کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام و مسایل گوناگون مربوط به آن، برجام را از حیث کلّی یکی از افتخارات سیاست خارجی دولت برشمرد و با تقدیر از شخص رئیس جمهور و مسئولان سیاست خارجی کشور به‌ویژه وزیر امور خارجه، حمایت و پشتیبانی‌های رهبر معظّم انقلاب از این مسئولان را سرمایه‌ای باارزش اعلام

کرد .

آیت الله مظاهری افزود : امریکایی‌ها و البته در پشت صحنه، صهیونیست‌ها به‌دنبال بدعهدی و برهم زدن برجام هستند و همۀ نیروهای انقلاب و نظام باید با مراقبت از این دسیسه‌ها، مواظب باشند که با تفرقه افکنی و تخریب و توهین به مسئولان دل‌سوز و پاک نهاد دولت، خصوصاً مسئولان دستگاه سیاست خارجی، در مسیری که مورد علاقۀ دشمنان اسلام و انقلاب، یعنی امریکا و صهیونیست‌هاست، حرکت نکنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، عمدۀ مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی را مسائل اقتصادی، فرهنگی و اداری دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما بیمار است و علاج این بیماری به آسانی ممکن نیست، بلکه هم به برنامه‌ریزی کلان و هم به صبر و استقامت و هم به تلاش و فعالیّت جدّی مسئولان مربوطه نیاز دارد.

آیت الله مظاهری برخوردهای سیاسی تنش‌زا و متّهم کردن این و آن را یکی از مشکلات فراروی علاج بیماری اقتصاد دانست و گفت: حرکت‌های سیاسی و جناحی و اتّهام زنی‌های پر از گناه و افشاگری‌های متقابل، نه تنها هیچ کمکی به اصلاح اقتصاد و ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی نخواهد کرد، بلکه علاوه بر اینکه مسیر حرکت صحیح را منحرف خواهد کرد ، مشکلات تازه‌تری را نیز ایجاد می‌کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید رضایت‌مندی مردم از حکومت و دولت را یک سرمایۀ مورد نیاز برای نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و افزود: هم دولت و هم سایر دستگاه‌های نظام اسلامی برای مقبولیّت و وجاهت خود به‌طور جدّی به رضایت هرچه بیشتر مردم نیازمندند و از این جهت باید برای اصلاح نظام اداری هم که مبتلا به اشکالات جدّی است، چارۀ اساسی اندیشیده شود.

آیت الله مظاهری با اشاره به درک و شعور بالای مردم برای استقامت در برابر مشکلات گوناگون افزود : در شرایطی که فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، باید درر عایت حال آنان خصوصاً در مسایل مالیاتی و جذب سرمایه‌های مفید و امثال آن تلاش بیشتری بشود و از برخوردهای بی‌مبنا و سلیقه‌ای به شدّت پرهیز شود، چراکه دولت و کلّ نظام جمهوری اسلامی، برای تحکیم و تثبیت هرچه بیشتر، به رضایت ملّت نیاز دارد و بنابراین از هر حرکتی که در نظام اداری منجر به ناراضی تراشی می‌شود، باید به شدّت پرهیز کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید سوّمین معضل مهم در کنار معضلات اقتصادی و اداری را مشکلات اخلاقی دانست و بر ضرورت التزام همگان به صیانت از ارزش‌های دینی و آرمان‌های اخلاقی تاکید کرد .

آیت‌الله‌مظاهری افزود: اگرچه نقش دولت در این زمینه بسیار با اهمیّت است، ولی حلّ معضلات اخلاقی جامعه کاری نیست که فقط از دولت یا یک دستگاه خاص مورد انتظار باشد، بلکه باید همۀ دستگاه‌ها و همۀ گروه‌ها با وحدت کلمه و همدلی و گفتگو و تفاهم در این امر مهم قیام و اقدام کنند و باید توجه داشت که با هوچی‌گری و متّهم کردن این و آن، کاری در این خصوص نمی‌شود کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید گفت : موضوع اقتصاد مقاومتی با تأکیدات خاصّی که رهبر معظّم انقلاب در این خصوص اظهار کرده‌اند، یک موضوع با اهمیّت است که نباید در چارچوب‌های سیاسی و جناحی تحلیل و تفسیر شود ، بلکه باید با برنامه‌ریزی و همّت و جدیّت در این مسیر حرکت کرد و ازاقداماتی که دولت خدمت‌گزار در این زمینه آغاز کرده است، تحسین و تقدیرکرد .

در ابتدای این دیدار نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور با ابلاغ سلام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهور، حمایت و پشتیبانی‌های مراجع تقلید از دولت را یک سرمایۀ باارزش برای دولت خدمت‌گزار دانست .

وی با بیان جهت‌گیری‌های اصلی این دولت در اصلاح مشکلات و تنگناهای اقتصادی و نیز ایجاد آرامش و تعادل در جامعه، بر توجه و دغدغۀ خاطر دولت نسبت به مسایل اخلاقی و حفظ ارزش‌های معنوی و اسلامی در جامعه تأکید کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ، به چالش‌های پیش رو در زمینه‌های اقتصادی خصوصاً موضوع بیکاری و ضرورت ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در کشور و نیز ضرورت جذب سرمایه‌های مفید برای رشد اقتصادی کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی میان همۀ دستگا‌ه‌ها و حمایت‌های مراجع تقلید راه برای خدمت هرچه بیشتر دولت به مردم هموار شود .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.