سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مورد غذاهای چرب بيشتر موعظه كرديم تا عمل/ عدم نظارت جدى روى فست فودها

وزير بهداشت با اشاره به اينكه گام مهمى در بهبود وضعيت روغن ها برداشته شده گفت: متاسفانه در مورد غذاهای پرچرب بيشتر موعظه كرديم تا عمل.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشمى وزير بهداشت در حاشيه هجدهمين كنگره قلب و عروق گفت: براى بهبود وضعيت روغن ها تلاش بسيار شده است اما در مورد غذاهاي چرب بيشتر موعظه كرديم تا عمل. براى بسته شدن مسيرهاى ورود كالاهاى آسيب رسان نيز،به عنوان يك عضو از گروه ٤ نفره مسئول، موفق نبوديم.

وى افزود: از لحاظ زيرساختى وضعيت متفاوت است چراكه شبكه بهداشت و درمان كشور در حاشيه شهرها و مركز استان ها در حال تكميل است و به ازاى هر سه هزار نفر يك مراقب سلامت فعاليت مى كند. از طرفى انجام اقدامات مداخله جويانه و استفاده از داروهاي جديد كه در ليست بيمه قرار گرفته ، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در زمينه كنترل و درمان بيمارى هاى قلبى عروقى است.

هاشمى ادامه داد: اين دو دارو مى تواند از ٨٢ درصد مرگ و ميرها پيشگيرى كند.

وزير بهداشت در خصوص ميزان نظارت بر فست فودها در كشور بيان كرد:متاسفانه نظارت كافى وجود ندارد و دورهمى ها با پذيرايى اينچنينى خلاصه مى شود.يكى از عوامل افزايش بيمارى هاى قلبى عروقى در سنين پايين،همين سبك زندگى غلط و كم توجهى مردم به سلامت است.

وزير بهداشت عنوان كرد: بايد هزينه فست فودها را افزايش داد و رسانه ها در گوشزد كردن عوامل خطر بيمارى ها كمك كنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.