سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

35 مورد اهدای عضو در آذربایجان شرقی

مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 35 مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زارع زاده گفت: هشت مورد اهدای عضو نیزدر سال جاری در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزانه هفت تا 11 نفر از بیمارانی که در صف پیوند عضو قرار دارند، جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در کشور 27 هزار نفر منتظر پیوند عضو هستند، از این رو بسیج جامعه پزشکی استان با توجه به رسالت اصلی خود در حوزه سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز درجهت الگوسازی فرهنگی برای اهدای عضو فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای الگوسازی فرهنگی پیوند عضو به کمک مسئولان استانی نیاز داریم، گفت: در این راستا آیت الله مجتهد شبستری، شهردار تبریز، دانشگاه علوم پزشکی، صدا وسیمای استان و سایر سازمان‌های مربوطه کمک حال ما بودند.

زارع زاده با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر درطول سال فرم اهدای عضو پر کرده‌اند، اعلام کرد: برای اولین بار در کشور این طرح در تبریز برگزار و از طرف وزارت بهداشت هم به عنوان طرح نمونه انتخاب شد .

وی در پایان از برگزاری همایش بزرگ پنج هزار نفری" حامیان سلامت" برای افرادی دارای کارت پیوند اعضا در تبریز خبر داد و افزود: در این همایش از افرادی که دارای کارت اهدای عضو هستند و یا عضوی دریافت کرده‌اند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.