به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس بازرسی جرثقیل ها وسازه های فولاد مبارکه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی جرثقیل های حمل تختال نورد گرم، تخلیه و انبار سلب های ارسالی از واحد فولادسازی و ارسال تختال و شارژ کوره های نورد گرم است، گفت: این جرثقیل ها همواره مورد توجه خاص بازرسی فنی و تعمیرات جرثقیل های سقفی قرار دارند و توقف برنامه ریزی نشده آنها می تواند تأثیر مستقیم بر میزان تولید نورد گرم داشته باشد.
علیرضا حیدری ابیانه افزود: اخیرا به دلیل انحرافات و پیچیدگی های ابعادی در ناحیه کلگی ها و نشیمن گاه چرخهای ترولی، جرثقیل ها با عیوب مزمنی در سازه ترولی مواجه شده بودند و به همین دلیل این ناحیه پرتنش جرثقیل ها تحت پایش منظم بازرسی فنی قرار گرفت و در مقاطعی با راه حل های موقتی از ریسک خارج شد.
وی با تاکید بر اینکه جرثقیل ها به دلیل امکان بروز حادثه همواره در محدوده ریسک بالاقرار داشتند ادامه داد: مشکل اصلی این جرثقیل ها تعویض ناپذیری قسمت های آسیب دیده برروی ترولی به علت نوع طراحی و یکپارچگی آن با سازه ترولی است.
کارشناس بازرسی جرثقیل ها اظهار داشت: برداشت های مستمر انجام شده در سال گذشته و هزینه های غیر متعارف ناشی از مصرف چرخ ترولی و توقفات مربوط، بازرسی فنی را بر آن داشت تا به دنبال روشی آسانتر، ارزانتر و مطمئن تر برای حل مشکل این جرثقیل باشد و بتواند کلیه استانداردهای جرثقیل را پوشش دهد.
عباس براتی سده با تاکید بر
اینکه تمامی مراحل طراحی و آنالیز مهندسی و
اجرایی فعالیت از سوی کارکنان امانی فولاد مبارکه انجام شد افزود: در نهایت پس از آنالیز
ابعادی دقیق و تحلیل تنش های انجام شده، طرح تعمیراتی و اصلاحی و روش های مونتاژ و
دمونتاژ قطعات توسط بازرسی فنی جرثقیل ها برای قسمت نشیمن گاه چرخ با هدف رفع عیب لقی
و قابلیت آسان تعویض چرخ و تنظیم ابعادی سازه استخراج و دستورالعملهای برش و جوشکاری
توسط بازرسی فنی خوردگی و خواص مواد ارائه شد و در اختیار تیم اجرایی قرار گرفت .
انتهای پیام/م