سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بومی سازی کارت کنترل سيستم انتقال مواد اوليه

به همت کارشناسان داخلی، کارت(ماژول) کنترل سيستم انتقال مواد اوليه به کوره های قوس الکتريکی در ناحيه فولاد، بومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس اتوماسيون و ابزار دقيق ناحيه فولادسازي گفت: با بومي سازي و بهينه سازي اين ماژولها، ضمن رفع نياز از واردات اين تجهيز، مزاياي ديگري از قبيل: کاهش هزينه خريد قطعات يدکي و تعميراتي و افزايش دانش فني کارکنان نيز به بار نشست.

سيد روح اله موسوي افزود: سيستم انتقال مواد اوليه، ترکيبي از يک فيدر نواري، يک توزين ديناميک و يک ماژول کنترلي است که وظيفه آن اندازهگيري و کنترل سرعت تغذيه مواد دانهبندي شده به کوره مطابق با مقدار درخواستي ارسالي از PLC شارژ کوره مي باشد.

وی تاکید کرد: به دليل وجود ضعفهاي موجود در ماژول مذکور از جمله خرابيهاي مکرر، دشواري کار با تجهيز به سبب پيچيدگيهاي آن، نبود دسترسي به برنامه نرم افزاري اوليه، پايداري کوتاه مدت کاليبراسيون، عدم امکان عيبيابي آنلاين، هزينه زياد قطعات يدکي و عدم امکان تغيير و بهينهسازي تجهيز، تصميم بر آن شد که با تکيه بر دانش فني کارشناسان ناحيه و توانايي شرکتهاي داخلي، اين ماژول بومي سازي گردد.

موسوي گفت: طراحي سيستم جديد مبتني بر PLC هاي جديد زيمنس موسوم به سري 1200، بهگونهاي انجام شد که بدون تغيير در سيم بندي پانل مارشالينگ، رلههاي ورودي/خروجي يا اينورتر موجود، بهسادگي جايگزين ماژول قبلي شود.

وي افزود: رابط کاربري جديدي به منظور انجام تنظيمات و کاليبراسيون سيستم انتقال مواد اوليه طراحي و ساخته شد، علاوه بر اين در حين اجراي پروژه تلاش شد، ضمن برآورده شدن تمام نيازهاي ماژول قبلي، محدوديتها و مشکلات فعلي آن نيز شناسايي و برطرف شود.

کارشناس اتوماسيون و ابزار دقيق ناحيه فولادسازي در ادامه به ديگر مزاياي اجراي اين پروژه اشاره نمود و گفت: افزودن امکانات عيبيابي آنلاين جهت سهولت در نگهداري و پيادهسازي تجهيز با استفاده از سختافزار استاندارد، مقاوم و مناسب با شرايط سايت فولادسازي و همچنين قابلدسترس بودن در بازار کشور و افزايش سرعت و سهولت در عيبيابي تجهيز، کاهش توقفات ناشي از اين ماژول و افزايش توليد از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.