سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

طلبه ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) عمل کنند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: حوزه های علمیه ما بالنده تر شده اند و امیدواریم که روز به روز بر برکت، قدرت و قوت حرکت آنها زوده شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛وی گفت: طلبه ها باید سعی کنند در همه عرصه ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) به خوبی عمل کنند؛ همه ما باید بتوانیم با توان و قدرت خود وظیفه خود را در این زمانه خاص انجام دهیم.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: علما، استادان و طلبه ها همگی در یک صف سربازی حضور دارند که باید هر یک به وظیفه ای که به دوش می کشند به درستی عمل کنند.

وی اضافه کرد: اگر طلبه های جوان به نصایح مراجع و استادان خود توجه کنند، می توانند به قله های علم برسند و به توفیقات عالی در رشته های مختلف دست یابند.

وی بیان کرد: اوضاع دنیا از 50 سال پیش تغییرات گسترده ای داشته و تمدن دنیا تغییر کرده است؛ طلبه ها باید با علم آموزی و عمل صحیح مسئولیت خود را در این دنیا به خوبی دانسته و به آن عمل کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: امام زمان(عج) از ما طلبه ها انتظارهای وسیعی دارند؛ طلبه ها باید بدانند که وظیفه ما خدمت به ایشان است و باید این خدمت را به نحو احسن انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه نیز در این آیین تصریح کرد: مشکلات وهابیون آن است که توحید را به خوبی نشناخته اند؛ حوزه علمیه آمادگی دارد که با هر کس از صاحب نظران وهابیت در هرجای عالم، در یک بحث دوستانه و منطقی ثابت کنیم که توحید حقیقی با ولایت و امامت چونان رسالت گره خورده است؛ توحیدی که وهابیون با تکیه به ابن تیمیه و دیگر صاحب نظران کوته اندیش، می اندیشند، آلوده است.

آیت الله علیرضا اعرافی گفت: فقهای ما به سادگی کسی را به کفر و شرک متهم نمی کنند و به راحتی دست به شمشیر نمی برند، زیرا به دوستی میان مسلمانان معتقد هستیم؛ اتصال توحید و عید عبودیت خدا با زعامت و ولایت الهی است.

وی اظهارکرد: حوزه های علمیه در عصر ما مسئولیت های خطیری به دوش می کشند؛ حجم تولیداتی که انجام می شود و سوال های جدیدی در مقابل فقه و کلام و اندیشه اسلامی قرار می گیرد بسیار بالاست؛ امروزه هرگز با دنیای قبل قابل مقایسه نیست؛ هر ساعت در عرصه الهیات و کلامی و حقوقی و فکری در رشته های مختلف، فکر تولید می شود که بسیاری از آنها با اندیشه اسلامی ناسازگار است.

وی افزود: هر روزه سوال ها و شبهه های جدیدی متوجه مباحث اعتقادی و نظامات کلامی و فقهی ما است؛ در عرصه علوم اسلامی و انسانی و الهیات جدید در دنیای غرب به شیوه های مختلف کار می شود و این تفکرها به سرعت در عرصه فضای مجازی منتشر می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه نیز در این آیین گفت: پس از مرحله شهرستانی، بیش از 2 هزار تن وارد مرحله استانی مسابقات طلبه ها شدند که از این تعداد 184تن به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی افزود: مسابقات علمی حوزه های علمیه در مرحله مدرسه ای و استانی در چند بخش ادبیات، علوم عقلی، علوم نقلی، فقه و اصول سطح یک تا سه برگزار و دوره پایانی و کشوری در قالب یک اردوی سه روز علمی و فرهنگی در کنار مرقد شریف و نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) وهم چنین مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات 12 برگزیده و 15 شایسته تقدیر انتخاب که امروز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.