سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

افزایش جمعیت زندان‌ها از تبعات منفی بکارگیری بی رویه مجازات حبس

افزایش جمعیت کیفری زندان ها یکی از تبعات منفی بکارگیری بی رویه مجازات حبس است که آسیبهای اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان در نخستین جلسه بومی سازی مجازاتهای جایگزین حبس گفت: در راستای اجرایی کردن مجازات های جایگزین حبس ، فرهنگ سازی و تغییر نگرش های سنتی آحاد جامعه موضوعی حیاتی و غیر قابل اجتناب است زیرا به باور بسیاری از مردم اعزام محکوم به زندان ، امری ضروری است.

میرشاهی افزود:کاهش شکاف و انفکاک مجرمین با جامعه ، عدم ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی افراد به واسطه ی هم حضوری با خانواده، ارتقاء نقش پذیری افراد بواسطه ماهیت مشارکتی بودن این مجازات ها، تاکید بر ترمیمی بودن این مجازات ها و جبران خسارتهای مادی و معنوی و کاهش آسیب های مترتب بر خانواده و فرزندان  از مهم ترین کارکردهای بهره مندی از مجازات های جایگزین حبس می باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با گسترش صدور آراء مجازات های جایگزین حبس شاهد کاهش استمرار چرخه ی جرم، کاهش هزینه های جاری زندان ها، کاهش هزینه های سوء بر خانوادهای زندانیان ،ارتقا عملکرد سازمان های مخاطب بهره بردار از مجازات های جایگزین حبس، فردی سازی مجازات ها و حبس زدایی باشیم .

انتهای پیام/گ
برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، زندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.