سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

عملکرد مثبت استان یزد در جذب گردشگر خارجی

استان یزدجزء برترین های کشور در جذب گردشگر خارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت : یزد در مجموع جز برترین های کشور بوده و در سال گذشته در جذب توریست خارجی بیش از 80 درصد رشد داشته است.
 
شرافت افزود: با ثبت جهانی شهر یزد حضور توریست در استان شتاب بیشتری می گیرد که در همین راستا بافق نیز از این موضوع بهره مند می شود.
 
وی گفت: بافق از معدود شهرستان هایی است که ظرفیت و استعدادهای گردشگری خود را به سرعت شناخته و برای شکوفایی آن نیز برنامه ریزی کرده است.
 
شرافت همچنین با اشاره به عملکرد مناسب کمپ ها کویری بافق تصریح کرد:سال گذشته سال شکوفایی شهرستان در زمینه گردشگری بود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر ضرورت ایجاد ظرفیت های فرهنگی و گردشگری در کنار صنعت معدن عنوان کرد: گردشگری از معدود صنعت هایی است که خیر عام دارد و حتی اگر نتواند در جذب توریست و گردشگر موفق عمل کند در شادابی ونشاط اهالی شهرستان حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق را کاری ابتکاری، خلاقانه و نادر عنوان کرد و افزود: این طرح در برنامه و تقویم جشنواره های سالانه استان قرار می گیرد.

شرافت همچنین به اهمیت برگزاری جشنواره های مختلف اشاره ای داشت و یادآور شد:جذب گردشگر صرف مکان تاریخی و طبیعی نیست و اتفاقاتی چون برگزاری جشنواره می تواند حجم گردشگر را افزایش دهد.

انتهای پیام/ی 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.