سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد:

شیطان شناسی و شیطان ستیزی از اعمال روز عید قربان است

امام جمعه مشهد گفت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا 'رمی جمره عقبه' است که نماد شیطان شناسی و شیطان ستیزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی افزود: نزدیک شدن به شیطان انسان را در دام شیطان می اندازد، چرا که شیطنت شیطان به کسانی که به او نزدیک می شوند بیشتر اثر دارد.

وی گفت: افرادی که با شیطان دشمنی می کنند و از آن فاصله می گیرند، با مقاومت خود در برابر شیطان می ایستند و طعمه شیطنت شیطان نمی شوند.

امام جمعه مشهد افزود: در مقام شیطان شناسی ابتدا باید شیطان بزرگ را شناخت و پس از آن شیطان های خرد، اذناب شیطان، عمال شیطان و عوامل وابسته به شیطان را شناسایی کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: در روز عید قربان حاجیان باید جمره عقبه را رمی کنند که عرب ها آن را شیطان کبیر یا شیطان بزرگ می دانند و دو روز بعد از عید قربان باید سه جمره دیگر را که نماد اذناب شیطان است رمی کنند.

وی با اشاره به اینکه شناخت شیطان بزرگ اهمیت بسیار دارد، افزود: بعد از شیطان بزرگ باید به سراغ شیطان های خرد و اذناب شیطان رفت.

امام جمعه مشهد گفت: قربانی کردن به معنای نزدیک شدن به خداست، بطوریکه اهل دل این عید را 'لقاء الله' نامیده اند.

آیت الله علم الهدی افزود: عید قربان چه برای حاجیان و کسانی که در سرزمین عرفات و منا قرار دارند و چه برای همه ما باعث سرور و شادمانی است، چرا که با قربانی کردن نفس به سوی خدا نزدیک شده ایم.

وی گفت: هدف قربانی کردن در روز عید قربان فقط ذبح گوسفند و اطعام عده ای از مردم نیست، بلکه با قربانی کردن گوسفند اعلام می کنیم که خدایا عامل جدایی ما از درگاه تو منحصرا نفس و خواسته های نفسانی ما بوده است که آن را ذبح می کنیم و این نزدیک شدن به خدا را جشن می گیریم.

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.