سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

گرامیداشت روز سینما در استان

روز سینما در استان خراسان جنوبی گرامی داشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از داشته های خود در سال گذشته توانستیم سینمای شهرستان های نهبندان، سرایان ، طبس و زیرکوه را تجهیز کردیم و در این شهرستان ها نیز سینما دایر شده است.

احمد محبی افزود : تعداد صندلی های سینما در استان در سال ۹۳ ،۱ هزار و۱۳۰ بوده که امسال به ۲ هزار و ۳۰ صندلی رسیده است و در سال گذشته ۳۰ فیلم در استان اکران شده که در مجموع ۶۳ هزار و ۷۵ نفر از این فیلم ها دیدن کرده اند.

وی گفت : رخدادهایی در دوران مشروطه مثل ساخت مدرسه شوکتیه ،ساخت ابنیه مفاخر ، ماسوله ها ، درختان کهنسال ، روستا های عجیب ، حضور انگلیس خبیث و سفارت خانه آن در استان ، گیاهان دارویی و زندگی عالمان بزرگ سوژه هایی هستند که باید توسط فعالان عرصه سینما به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود : تولید آثار خوب هنری برای مردم دغدغه ماست ، پیشکسوتان این عرصه در دهه ۱۳۶۰ با کمترین امکانات در حوزه سینما آثار خوبی تولید کردند.

مسئول انجمن سینمای جوان بیرجند گفت : برگزاری جلسه هفتگی نمایش برترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و جهان در دفتر انجمن ، اتمام دوره فیلم سازی با ۱۱ هنرجو ، برکزاری چهارمین دو سالانه جشنواره فیلم و عکس بسیج با همکاری این انجمن ،تولید ۲۶ فیلم کوتاه آموزشی از فعالیت های این اجمن در سال قبل بوده است.

انتهای پیام /غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.