سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بزرگترین پی آی سی یو کشور در بیمارستان مفید

بزرگترین پی آی سی یو کشور به همراه بخش جدید نوزادان و بخش جراحی 2 امروز در بیمارستان کودکان مفید با حضور مسئولین وزارت بهداشت رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس بیمارستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرید ایمان زاده رئیس بیمارستان کودکان مفید در مراسم افتتاحیه بخش جدید نوزادان و  جراحی 2 که امروز صبح در محل بیمارستان مفید برگزار شد گفت: در راستای گسترش و توسعه بخش‌های درمانی بزرگترین پی آی سی یو  کشور در بیمارستان مفید و 19طرح و بخش جدید نوزادان پس از نوسازی و همچنین  جراحی 2نیز به صورت گسترش یافته امروز افتتاح شد.

وی بیمارستان مفید را پر مراجعه ترین مرکز درمانی کشور دانست و اظهار کرد: روزانه بیش از 800 بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که حدود 10درصد نیاز به بستری دارند.

رئیس بیمارستان مفید بیان کرد: این بیمارستان در حوزه نوزادان جراحی، عفونی و اعصاب از بهترین قطب‌های علمی کشور بوده و امروزه نیز شاهد پیشرفت بخش‌های روماتولوژی هستیم.

وی توجه به سلامت کودکان کشور را ضروری خواند و افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت شاهد افزایش کیفیت خدمات، رضایت‌مندی بیماران و پیشرفت‌های بسیاری بوده‌ایم که در این راستا وظیفه ما حمایت از این طرح برای ادامه مسیر است، هرچند که هنوز اشکالاتی وجود دارد.

ایمان زاده ارائه خدمات مطلوب، رفع نابسامانی دارو و کاهش هزینه‌های درمانی برای مردم را از جمله دست‌آوردهای طرح تحول سلامت عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان مفید که در سال 53 در 12 هزار متر احداث و وقف کارهای درمانی شد و پس از آن در سال 61 به وزارت بهداشت واگذار شد.

پژوهشکده سلامت کودکان در بیمارستان مفید مستقر می‌شود

در ادامه این مراسم علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حجم گسترده خدمات بیمارستان مفید و مراجعات بسیار بالای آن بیان کرد: بیمارستان مفید  ویژگی‌های متمایز‌ی نسبت به سایر بیمارستان‌ها دارد و به عنوان بیمارستان مرجع نه تنها در ایران بلکه در کشور های منطقه به حساب می‌آید و بیماران زیادی برای درمان از کشورهای منطقه به این بیمارستان مراجعه می کنند.

وی وجود مراکز تحقیقاتی در حوزه کودکان را ضروری خواند و افزود: با توجه به ضرورت تحقیقات حوزه کودکان، وزارتخانه با ایجاد و استقرار پژوهشکده سلامت کودکان در بیمارستان مفید موافقت کرده و در آینده این پژوهشکده ساخته شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پیوندی با اشاره به تغییرات حوزه بهداشتی و درمانی در دو سال اخیر، بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان مفید یکی از بیمارستان‌های مردمی است برای گسترش و توسعه آن نیز می‌توان از مردم کمک گرفت و قطعا این یکی از بهترین راهکارهای حل مشکلات و توسعه بیمارستان است.

وی گفت: برای توسعه این بیمارستان و بیمارستان‌های کودکان نیاز به حمایت جدی مردم، وزارت بهداشت و دانشگاه است چرا که برای ادامه مسیر طرح تحول و افزایش کیفی و کمی خدمات با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور، باید به این مسئله توجه  ویژه ای شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، افتتاح بیمارستانی در حاشیه تهران را برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان لازم دانست و افزود: افتتاح چنین بیمارستانی با کمک شهرداری و با در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی لازم امکان‌پذیر می شود. 

افزایش 180 طرح در بخش مراقبت‌های ویژه

پیوندی در ادامه با اشاره به دستاوردهای طرح تحول تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول،تعداد تخت های ویژه در بخش‌های ICU ، PICU و NICU تعداد 205 تخت بوده که از زمان شروع این طرح تا کنون 180 تخت ویژه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به این تعداد افزوده شده است. 

وی همچنین از افزایش 42 هزار متر مربع فضای درمانی خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه حوزه درمان بسیار پر چالش و پر دردسر بوده و هر روز با اتفاقات خواسته و ناخواسته‌ای مواجه هستیم نیاز به توجه ویژه تمام افراد این حوزه از نگهبان تا پزشک دارد چرا که امروزه با توجه به فضای رسانه‌ای نامناسب حوزه درمان نیز فضای پر استرسی دارد.

در ادامه سلحشور رئیس فراکسیون زنان مجلس، راه‌اندازی بخش‌های درمانی را برای کمک به توانمندی نوزادان و برگشت به زندگی آنان بسیار مهم دانست و گفت: با اهمیت به چنین بخش‌هایی می‌توان شاخص های توسعه را افزایش داد چرا که یکی از شاخص‌های مهم توسعه میزان سلامت و بقای نوزادان است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.