سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

4 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت جام گفت: 4 هزار نفر از اتباع خارجی ساكن در تربت جام می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی اعتمادی با اشاره به مرزی بودن این شهرستان و میزبانی از مهاجران و اتباع خارجی گفت: 4 هزار نفر از اتباع افغانستانی نیز ساكن مهمانشهر تربت جام هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از آنان در مشاغل مختلف فعالیت دارند و طبق قانون تأمین اجتماعی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار گیرند. 

وی به ابلاغ و اجرای ماده 5 قانون تأمین اجتماعی اشاره كرد و گفت: به استناد این قانون تمام اتباع خارجی كه دارای كارت كار یا معرفی‌نامه از سازمان مربوط خود باشند، می‌توانند به‌صورت بیمه كارگری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری، شامل كارگران شركت‌ها و كارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی، كارفرمایان خارجی حقیقی و حقوقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

اعتمادی به جلسه مشترك و پرسش و پاسخ با مسئولان مهمانشهر در جمع معتمدان و بزرگان اتباع در این مجموعه اشاره كرد و گفت: جدا از اعلام كتبی، جلسه‌ای به‌منظور اعلام این قانون در جمع اتباع خارجی ساكن در مهمانشهر برگزار كردیم و به اطلاع آنان رساندیم و در پایان به سؤالات و ابهامات اتباع پاسخ دادیم اما تاكنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و حتی یك نفر از ساكنان مهمانشهر برای بیمه شدن به این سازمان معرفی نشده است.

انتهای پیام// م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.