سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر ارتباطات در استان کرمان تصریح کرد؛

حوزه فناوری اطلاعات عامل ایجاد فضای تازه برای اشتغال پایدار

براری در دیدار با استاندار کرمان گفت: باید از این فضای جدید در جهت ایجاد اشتغال پایدار و پویا، جذب سرمایه و خلق ثروت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر شنبه در دیدار با استاندار کرمان و سه هلدینگ بزرگICT، ارتباطات و فناوری اطلاعات را مبنا و زیرساخت توسعه دانست و افزود: با توجه به اقبال مردم به خدمات حوزه فناوری اطلاعات باید از این فضای جدید در جهت ایجاد اشتغال پایدار و پویا، جذب سرمایه و خلق ثروت با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان، مدیران و همه مردم یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه حجم بازار حوزه ICT در پایان برنامه ششم توسعه بیش از 100 میلیارد دلار پیش بینی می شود، برنامه ریزی جهت تدوین و طراحی مدل توسعه ای بخش در استان به منظور نیل به اهداف فوق که همانا تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است ضروری می باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب در استان کرمان و پیش بینی افزایش سهم بخش تولید محتوا نسبت به شبکه، شرایط فعلی را شرایطی بسیار مناسب جهت خلق ثروت از طریق به کارگیری ایده ها و تولید محتوای بومی در استان دانست و یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح های هوشمندسازی در این استان حمایت می کند و این امر با استفاده از نیروی انسانی جوان و متخصص استان کرمان، محقق خواهد شد.

استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی معین مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی جهت همکاری با مجریان پروژه های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای پروژه های حوزه از قبیل شبکه هوشمند انرژی، ایجاد شهر هوشمند و .... را در استان کرمان ضروری دانست.

در پایان پس از ارائه تجربیات و سوابق پروژه های اجرایی توسط شرکت های حاضر، مقرر گردید مدل توسعه ای استان توسط کمیته ای متشکل از استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نمایندگان شرکت ها تدوین و طراحی تا پس از انعقاد تفاهم نامه ای پروژه ها اجرایی گردند.

منبع روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.