سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اجرای طرح معتمدان معین دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان

طرح معتمدان معین دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، طرح معتمدان معین دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود.

محمدعلی فقیه افزود: این طرح سال گذشته تدوین شده است و پیش بینی می شود تا سال تحصیلی آینده در تمام دانشگاه های کشور اجرایی شود.

وی، با بیان اینکه این طرح در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از سال های گذشته اجرایی شده اظهار داشت: شبکه سازی خانواده ایثارگران از اهداف این طرح است.

فقیه گفت: برای اجرای این طرح، نرم افزاری در فضای مجازی طراحی شده که با ورود به سیستم آموزشی دانشگاه، اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر ثبت می شود.

وی، با بیان وجود سه هزار دانشجو معلم خانواده ایثارگر و شاهد در دانشگاه فرهنگیان افزود: در این سامانه دانشجویان شاهد و ایثارگر با یکدیگر در ارتباط مجازی هستند.

فقیه، هویت گریزی را یکی از مشکلات دانشجویان شاهد در دانشگاه های کشور بیان و اضافه کرد: بخشی از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور برای کاستن از فشار روانی که به دلیل سهمیه ایثارگری در بین دانشجویان رواج دارد، از بیان سهمیه شاهد و ایثارگر در کنکور و یا دانشگاه امتناع می کنند.

وی گفت: امسال نفر اول رشته ریاضی، فیزیک در کشور، نفر دوم و پنجم علوم انسانی و نفر سوم هنر و چهاردهم زبان و 21 و 59 تجربی بدون استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر موفقیت علمی کسب کردند که همگی از خانواده ایثارگران می باشند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هم اکنون 60 هزار دانشجو و دانش آموز ممتاز در سطوح مختلف آموزشی در جامعه ایثارگری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

فقیه در ادامه بر اهمیت نقش مشاوره در دانشگاه های کشور تأکید کرد و گفت: مشاوران در زمینه معرفی راه و هدایت تحصیلی و اشتغال دانشجویان نقش مهم و موثری دارند.

وی گفت: در حال حاضر 70 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور مشغول به تحصیلند که از این تعداد سه هزار دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر است.

فقیه، افزایش ایجاد انگیزش و بهره وری و کارایی تحصیلی دانشجویان، رصد دقیق مسائل آموزشی و مسائل غیر آمورشی موثر در فرآیند آموزش از مهمترین وظایف مشاوران در دانشگاههایی کشور است.

وی از رضایت نداشتن فرایند استاد مشاوری در بسیاری از دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید اصلاحاتی در فرایند استاد مشاور در دانشگاه های کشور ایجاد می شود.

سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به مدت 3 روز در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.