سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت دست‌کم 10 غیرنظامی در حمله متجاوزان سعودی به یمن

در حمله مزدوران سعودی به صنعا، دستکم ده غیرنظامی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ،براثر حملات هوایی به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی به روستایی در شمال صنعا ، پایتخت یمن، دست‌کم ده غیرنظامی به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

یک مقام امنیتی اعلام کرد با توجه به اینکه گروه های امداد و نجات همچنان در حال جستجو زیر آوار خانه های تخریب شده در روستای بیت سعدان در بخش ارحب در حدود 50 کیلومتری شمال صنعا هستند، شمار تلفات ناشی از این حملات به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود به شین‌هوا گفت :« هواپیماهای جنگی صبح امروز پنج حمله به خانه های ساکنان و مزارع انجام دادند و سه حمله هوایی دیگر هنگامی که گروه های امداد و نجات در تلاش برای کمک به بازماندگان نزدیک شدند، انجام و به کشته و زخمی شدن بسیاری از ساکنان منجر شد ».

وی افزود: سپس ده حمله هوایی دیگر صبح امروز این روستا را هدف قرار داد.

این مقام امنیتی خاطر نشان کرد ده ها تن زخمی شده بودند و گروه های امداد و نجات و پزشکان تلاش می کردند آنها را به بیمارستان برسانند.

خبرگزاری رسمی سبا وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد: در حملات هوایی به این روستا، بیش از 50 نفر کشته و زخمی شدند. 

این جدیدترین مورد از مجموعه حملات هوایی علیه غیر نظامیان در یمن است که انتقادهایی گسترده را علیه ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی در پی داشته است.

در حمله هواپیماهای ائتلاف سعودی در روز پنجشنبه ، 9 غیر نظامی از سه خانواده، از جمله چهار کودک، در استان عمران در شمال یمن، حدود 60 کیلومتری شمال صنعا، کشته شدند.

حملات هوایی و درگیری ها در یمن به کشته شدن دست‌کم ده هزار نفر، عمدتا غیر نظامیان،‌ منجر شده است و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر این درگیری ها آواره شده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.