سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

توزیع 32هزارو178تن کود دربخش کشاورزی

32 هزارو178 تن کود دربخش کشاورزی درچهارماهه سال جاری درآذربایجان غربی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مقصود قربانی از تأمین کامل کود مورد نیاز کشاورزان استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری 2 هزار و 178 تن کود در بخش کشاورزی استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تامین کود مورد نیاز استان ذخیره‌سازی‌های لازم صورت گرفته، یادآور شد: میزان کودهای توزیع شده در بخش کشاورزی استان طی سال 94 نیز جمعا 57 هزار و 914 تن کود شامل اوره، فسفات آمونیم، سولفات آمونیم، سوپر فسفات تریپل، سولفات پتاسیم، کلرور پتاسیم، ماکرو کامل و سوپر فسفات ساده بوده است.

قربانی به برگزاری کارگاه آموزشی جهت کارگزاران توزیع کود در یک مرحله به تعداد 57 نفر در سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: سال 95 نیز دوره‌های آموزشی جهت کارگزاران کود، کشاورزان بهره‌بردار و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در دو مرحله به تعداد 187 نفر شرکت‌کننده برگزار شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی از ایجاد باشگاه کشاورزان برای ارتباط بیشتر کشاورزان استان با اهداف و فعالیت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در جهت تامین نیازهای کشاورزی خبر داد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تمام توان خود را صرف ارائه خدمات به کشاورزان مي‌كند.

وي با اشاره به تهیه و تدارک بذور اصلاح شده، خاطرنشان كرد: کنترل و سرکشی مزارع پیمانکاران تکثیر بذر در سطح 121 هکتار در سه مرحله با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات استان، خرید 235 تن بذرگندم زرین از زارعین طرف قرارداد تکثیر بذر و بوجاری و ضدعفونی بذور خریداری شده،توزیع 137 تن انواع بذر گندم زرین در سطح استان و تهیه و تدارک 25 تن بذر گندم زرین مادری و توزیع آن بین پیمانکاران تکثیر بذر جهت تولید بذور اصلاح شده از جمله اقدامات انجام شده در اين راستا در سال 92 به شمار مي‌رود.

قربانی با بيان اينكه طي سال 93 خرید 350 تن بذر گندم زرین گواهی شده از زارعین طرف قرارداد و بوجاری و ضدعفونی و کیسه‌گیری بذور خریداری شده و خرید 473 تن بذر گندم سرداری گواهی شده و 96 تن بذر گندم آذر 2 مادری از تولیدکنندگان بذر داخل استان و ارسال آن به استان اردبیل صورت گرفت، ادامه داد: بررسی و نظارت بر مزارع پیمانکاران تکثیر بذر در سطح 128 هکتار در سطح استان و توزیع 374 تن بذر گندم اصلاح شده بین متقاضیان بذر گندم از ديگر اقدامات در سال 93 محسوب مي‌شود.

وي با اظهار اينكه نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع پیمانکاران طرف قرارداد تکثیر بذر در چهار مرحله در سطح 213 هکتار با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات استان در سال 94 انجام شده، ابراز داشت: 409 تن بذر اصلاح شده گندم از ارقام زرین و پیشگام از زارعین طرف قرارداد بذر خریداري و بوجاری و ضدعفونی و کیسه‌گیری بذور خریداری شده صورت گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه و تدارک 444 تن بذر گندم از ارقام پیشگام و میهن از سایر استان‌ها، خرید 30 تن بذر گندم پیشگام مادری از تولیدکنندگان بذر داخل استان و توزیع 844 تن انواع بذور اصلاح شده از ارقام پیشگام و زرین و میهن در استان را از ديگر اقدامات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سال 94 بيان كرد.

وي بررسی وضعیت سبز مزارع پیمانکاران تولید بذر گندم در سه مرحله با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات استان، تهیه و تدارک بذور سویا و آفتابگردان به مقدار 6 هزار و 941 کیلوگرم و توزیع آن بین متقاضیان و خرید بذور گندم اصلاح شده از رقم پیشگام به مقدار یک هزار و 161 تن از پیمانکاران تکثیر بذر در سطح استان را از جمله اقدامات در راستاي تهیه و تدارک بذور اصلاح شده طي چهار ماه نخست سال 95 برشمرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.