سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيشتر به بازارهاى منطقه فكر می كنيم تا بازارهاى داخلى/ دولت بايد سلامت را اولويت قرار دهد

وزیر بهداشت از تحت پوشش قرار گرفتن 25 تا 50 هزار نیازمند با راه‌اندازی هر مرکز جامع سلامت طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و بنیاد برکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛هاشمى وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكى در مراسم تبادل تفاهم نامه بين بنياد بركت و وزارت بهداشت  با موضوع احداث مركز جامع سرطان كه امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ستاد اجرايي فرمان امام (ره) اقدامات بسيار ارزشمندي را به ويژه در دوره اخير در مواردي كه دولت توان انجام و  بخش خصوصى تمايل به انجام آن را نداشتند، صورت داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته توافق خوبى براى احداث ١٠ بيمارستان با اين بنياد داشتيم كه بخشي از آن به ثمر رسيده و بخشي ديگر تا پايان سال راه اندازى مي شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اكنون نيز بنياد بركت براى احداث ٨٨ مركز جامع و پايگاه بهداشتى در استان سيستان و بلوچستان ،يك بيمارستان مجهز در منطقه ٢٢ و ٢ مركز جامع خدمات سرطان قبول زحمت كرده است.اين مقدمه اى براى گسترش همكاري ها در زمينه بيمارى هاى خاص و صعب العلاج، در جهت تقويت اقتصاد مقاومتي است .

هاشمى در خصوص اقدامات دارويى نيز بيان كرد: زيرساخت هاى بى نظري در اين حوزه ايجاد شده كه در آينده كشور از آن بهره مند مى شود.

هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به ازای احداث هر مرکز طی این تفاهم‌نامه 10 هزار نفر و به ازای هر مرکز جامع خدمات سلامت بین 25 تا 50 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند، از طرفی ستاد اجرایی فرمان امام برای رشد سرمایه‌گذاری داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بستر‌سازی کرده و با بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی بازرگانی گام‌های بلندی در جهت صادرات برداشته است البته ثمره این اقدامات در 10 سال‌ آینده دیده می‌شود.

وزير بهداشت گفت: علاقمندى خارجى ها براى سرمايه گذارى در شركت هاى دارويى بيشتر از داخل است و ما بيشتر به بازار منطقه فكر مى كنيم تا بازار داخلى. با وجود اينكه ٧٠درصد سهم ريالى و ٩٥ درصد اشكال دارويى در اختيار شركت هاى داخلى است، اما كيفيت و صادرات اهميت بيشترى دارد . پيش بينى مى شود ظرف دو سال آينده ستاد اجرايى فرمان امام زر زمينه صادرات پيشگام باشد، چرا كه اي ستاد هميشه پشت سر بخش خصوصى بوده و  بازار رقابت را گرم كرده است.

هاشمى با بيان اينكه بنياد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبيا هم در حوزه خدمات بهداشتى اقداماتي را انجام داده اند، گفت:  اگر همه كمك نكنند، دولت قادر به پاسخگويي نيازهاى جامعه نيست.اميدواريم سرعت اقدامات افزايش يابد چراكه از نظر زيرساختى با كمبود جدى مواجه هستيم.

وزير بهداشت افزود: دولت و مجلس بايد در گام اول، حوزه سلامت را در اولويت قرار دهد. دوستانى هم كه به فكر مناطق محروم هستند، علاقه شخصى، تعهد و توجهشان به اين قشر آن ها را به اين سمت كشانده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.