سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

جنایات عربستان در فاجعه منا قابل فراموشی نیست

امام جمعه یزدگفت:سوء مدیریت عربستان در وقوع فاجعه منا که باعث شهادت تعداد زیادی از حاجیان شد، قابل فراموشی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه یزد این هفته شهر یزد افزود:سوء مدیریت عربستان در وقوع فاجعه منا که باعث شهادت تعداد زیادی از حاجیان شد، قابل فراموشی نیست.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با پیام خود در سالگرد این فاجعه در زمینه روشنگری ابعاد آن، سنگ تمام گذاشتند و مسائل را به خوبی شکافتند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمنان در تلاش هستند که تا با رنامه ریزی های مختلف کانون گرم خانواده را از طریق فضای مجازی متلاشی کنند و زمینه فساد را در جامعه فراهم نمایند، بنابراین وظیفه ماا ست که با برنامه ریزی مناسب زمینه شکل گیری خانواده سالم را در جامعه مهیا کنیم و باید اعتقادات مذهبی را در جوانان تقویت کرد تا آنها گرفتار توطئه های دشمنان نشوند.
 
وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید نسبت به کشته شدن هزاران مسلمان در این فاجعه بی توجه باشند، اظهار کرد: امیدواریم مسلمانان به خود بیایند و انتقام خون این شهدا را از عربستان و وهابی ها بگیرند.

خطیب جمعه یزد با یادآوری جنایات سعودی ها در یمن افزود: چندین سال که مردم مظلوم یمن در سیطره ظلم حکام سعودی هستند و دنیا هم در مقابل جنایات آنها سکوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل مرکز فساد است، تصریح کرد: این رژیم در تمامی جنایت ها با داعش، تکفیری ها، وهابیت و صهیونیست ها همراه است و برای نابودی اسلام هزینه های زیادی می کنند و مفتیان وهابی در فتواهای خود، یهود را بهتر از شعیان می دانند.

آیت الله ناصری افزود: اگر اینها ولایت داشتند و تابع اهل بیت(ع) بودند هرگز گمراه نمی شدند و هزاران مسلمانان را به خاک خون نمی کشیدند .

وی با توجه به ابلاغ سیاست های تحکیم بنیان خانواده از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مدرسان دانشگاه ها، حوزه های علمیه، علما و مرا کز علمی باید با تحقیق و پژوهش راهکارهایی درست برای حفظ کانون خانواده ارائه کنند.

 
امام جمعه یزد در ادامه به پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: عمل به این فریضه الهی موجب برکت در مال و زندگی انسان می شود و در قرآن به آن سفارش زیاد شده است.

آیت الله ناصری برشرکت در دعای عرفه تاکید کرد و گفت: عرفه روز بسیار بزرگی است روز دعا و مناجات به خدای متعادل است.
 

وی همچنین شهادت امام باقر(ع) و مسلم بن عقیل را تسلیت گفت و بر عمل به سیره این امام همام (ع) تاکید کرد.
 

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.