سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع ترکیه: کردها نباید هسته مرکزی عملیات آزادسازی رقه باشند

فکری ایشیک از حمایت آنکارا از عملیات علیه داعش در رقه به شرط مشارکت نکردن کردها به عنوان هسته مرکزی نبرد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ،فکری ایشیک -- وزیر دفاع ترکیه -- در گفتگو با رویترز گفت این کشور از عملیاتی برنامه ریزی شده برای بیرون کردن (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش از رقه، پایتخت خود خوانده خود در سوریه، حمایت می کند ولی شبه نظامیان کرد «یگان های مدافع خلق» (ی پ گ) نباید هسته مرکزی این عملیات را تشکیل دهند.

ایشیک در مصاحبه ای در پایتخت انگلیس اعلام کرد: «آن چه که ترکیه بر آن تمرکز و تاکید می کند، این است که  عملیات باید به وسیله افراد محلی منطقه به عنوان هسته مرکزی، به جای ی پ گ انجام شود».

وی گفت: «ترکیه به نیروهای ی پ گ اجازه نخواهد داد با استفاده از عملیات داعش به عنوان یک بهانه، قلمروی خود را گسترش دهند و به قدرت برسند».

ایشیک همچنین اعلام کرد جنگجویان ی پ گ پس از عملیاتی مورد حمایت آمریکا به منظور گرفتن شهر منبج سوریه از داعش، طبق وعده هنوز از شرق رودخانه فرات عقب نشینی نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد ترکیه، که بیش از دو هفته پیش عملیات نظامی در سوریه انجام داد، به دنبال هدف دیگری در اطراف منبج نخواهد بود به شرط آن که نیروهای ی پ گ به سمت شرق فرات عقب نشینی کنند.

ایشیک این سخنان را پس از دیدار با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در لندن مطرح کرد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
ارتش ترکیه قربانی بعدی تجاوز به سوریه است .