سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم فعال بودن گفت‌وگوهای انتقادی بین گروه‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن اظهار ناراحتی از بی دقتی در انعکاس خبر برخی رسانه ها، درباره لزوم فعال بودن گفت‌وگوهای انتقادی بین گروه‌های مختلف دانشجویی توضیح داد.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: افزایش مشارکت و نشاط اجتماعی یکی از اولویتهای ما در سال تحصیلی جدید است.

وی با تاکید برفعال بودن گفت وگوهای انتقادی بین گروه‌های مختلف دانشجویی افزود: فعال بودن این نوع گفت‌وگوها، زمینه مشارکت سلائق متنوع در فعالیت‌های دانشگاهی، ارتقای سطح کیفی و افزایش میزان کمی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی را با مشارکت استادان و گروه‌های مختلف فراهم می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به لزوم افزایش تعاملات اظهار داشت: اخیرا طی برگزاری جلساتی مفید با علمای نظام، فضلای حوزه و مراجع تقلید به سیاست‌های فرهنگی و علمی وزارت علوم که باعث تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه می شود، تاکید شد.

به گفته وی، هرچند در انعکاس خبرها باید دقت و صداقت مبنا قرار گیرد اما در روزهای اخیر گاهی اوقات بی دقتی یا بی صداقتی صورت گرفته و متاسفانه برخی از رسانه‌ها با بی دقتی انعکاس نامناسبی از برخی مواضع معاونت فرهنگی مطرح کردند.

هاشمی با بیان اینکه موضع معاونت بر حضور حداکثری دختران و پسران دانشجو در سطح دانشگاه‌ها مطابق قوانین موجود، در مجامع علمی است، عنوان کرد: روند فعالیت‌های ما باید مبتنی بر عدالت، مشارکت و حفظ کرامت انسانها باشد و هرچه خلاف این موضوع، مانند تمام نقل قولهایی که با این نگاه منافات دارد، مورد تایید و اعتقاد ما نیست. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: درواقع مبنای ما در حوزه حضور فعالان فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها، قانون و مبنای ما بر حضور جوانان در دانشگاه ها، عدالت است؛ لذا طبیعتا روش‌های کلیشه ای، سطحی و جناحی مخالف قانون یا عدالت، مورد تایید ما نیست.

وی یادآور شد: ضمن حضور گسترده، مشارکت جویانه و روزافزون دانشگاهیان، مطمئن هستیم که سال تحصیلی 96-95 سالی پرنشاط با مشارکت بیشتر در سطح دانشگاه ها است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.