سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شهید آیت الله مدنی اسوه اخلاق، علم و عمل

امام جمعه موقت شهر همدان گفت: شهید محراب آیت الله مدنی از شخصیت های بزرگ اسلام و اسوه اخلاق، علم و عمل بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد جوادی در خصوص شخصیت آیت اله مدنی اظهار داشت: شهید مدنی در آذرشهر چشم به جهان گشود و در چهار سالگی مادر و در شانزده سالگی پدرش را از دست داد و از سنین نوجوانی سرپرستی 3 فرزند دیگر و مادر ناتنی اش به عهده ایشان بود.

وی گفت: ایشان در کنار تحصیل زندگی خود و خانواده را اداره می کرد و پس از مدتی عازم قم شد و پس از گذراندن دروس مقدماتی در حدود چهار سال به تحصیل دروس فقه و اصول در محضر امام خمینی (ره) مشغول شد و پس از مدتی به نجف اشرف مشرف شد و در محضر استادان بزرگی چون سید ابوالحسن اصفحانی و سید محسن حکیم و... شرکت کرد و کسب علم بیشتر و خودسازی را از اهداف خود دانست.

جوادی افزود: ایشان در تمام دوران عمرش سختی های بسیاری را تحمل کرد و این شخصیت بزرگ توانست به درجه تدریس در حوزه نجف و تدریس درس اخلاق در این حوزه برسد.

وی از اقدامات شایسته این شهید بزرگوار را احداث مسجد، درمانگاه، صندوق قرض الحسنه و دارالایتام مهدیه عنوان کرد که اثرات آن هنوز پایدار است.

این مسئول قیام سال 42 در نجف را از اقدامات سیاسی این شهید دانست و گفت: در این قیام شهید مدنی حرکت کرد و به مردم به پا خواسته ایران لبیک گفت و اعلانیه آیت الله حکیم را برای مردم ایران به انتشار رساند.

امام جمعه موقت همدان گفت: ایشان در نهایت در 20 شهریور 1360 در بالاترین درجه در محراب عبادت پیش از اقامه نماز توسط منافقان کوردل به درجه شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.