سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اجرای 76 طرح در روستاهای بخش مرکزی شهرستان مراغه

بخشدار مرکزی مراغه گفت: امسال 76 طرح عمرانی در روستاهای این شهرستان اجرا شده یا در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛گل محمدی در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی روستاهای بخش مرکزی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این طرحها با 39.6 میلیارد ریال هزینه درحال اجراست که از مجموع این میزان اعتبار 8/19 میلیارد ریال از محل واریزی های استانداری آذربایجان شرقی و مابقی از محل اعتبارات عمرانی دهیاری ها تامین شده است.

بخشدار مرکزی مراغه گفت: 14 طرح شاخص در زمینه های راه روستایی، احداث و تعریض جاده، احداث کتابخانه،  ساختمان دهیاری و اجرای طرح هادی با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری ها با 267 میلیارد ریال در حال اجرا است.

گل محمدی تشریح کرد: تعریض جاده های روستایی روستاهای طالب خان تا خرما زرد و آهق به طول 5/8 کیلومتر با 55 میلیارد ریال اعتبار و تعریض جاده روستای قره برقع به قشلاق به طول چهار کیلومتر با 20 میلیارد ریال از جمله طرح های عمرانی است که با مشارکت مردمی و راه و شهرسازی در حال اجراست.

وی ادامه داد: مسیرگشایی،ٰ جدول گذاری، ٰ زیرسازی و آسفالت راه روستای ورجوی نیز با 18 هزار و 500 مترمربع کاراجرایی و هفت میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،ٰمردم و دهیاری این روستا در حال اجراست.

بخشدار مرکزی مراغه خاطرنشان کرد: به منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی و اشاعه این فرهنگ در بین جوانان روستایی، کتابخانه عمومی این روستا با یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری احداث می شود.

گل محمدی تشریح کرد: احداث راه روستایی در روستاهای گویدرق سفلی و علیا،ٰجاده مرکز بهداشت و درمان روستای داش آتان ، تعریض راه و احداث دیوار ساحلی روستای تازه کند قشلاق و بهسازی راه روستای نرج آباد از دیگر طرح های در دست اجرای در بخش مرکزی مراغه در سال جاری است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب در بخش تولیدات محصولات کشاورزی، ٰایجاد واحدهای تولیدی و حمایت از تولید کنندگان در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی و بسته بندی را نیز مورد تاکید قرار داد.

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجوست.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.