سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال می‌رود تا پایان سال جاری یک میلیون افغانستانی دیگر بی‎خانمان شوند

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد احتمال می‎رود تا پایان سال جاری نزدیک به یک میلیون افغانستانی دیگر نیز بی‎خانمان شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از افزایش چشم‌گیر بی‎خانمان‎های داخلی افغانستان بر اثر جنگ می گوید که احتمال می رود تا پایان سال جاری نزدیک به یک میلیون افغان دیگر نیز بی خانمان شوند. 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری که به افغانستان سفر کرده در یک نشست خبری روز چهارشنبه (۱۷ سنبله) در کابل؛ خواستار افزایش کمک های بشردوستانه جهان به افغانستان شد. 

استیفن اوبرایان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشری و کمک های اضطراری گفت که به دلیل احتمال بی‎خانمان شدن و یا برگشت حدود یک میلیون تن از شهروندان این کشور در سال جاری، به کمک های بشردوستانه بیشتری نیاز دارد. 

وی بیان داشت که با توجه به وضعیت کنونی، نیاز است تا جامعه بین المللی ۱۵۰ میلیون دلار را به خاطر تطبیق برنامه کمک رسانی این سازمان به بیش از یک میلیون تن از شهروندان مناطق مختلف افغانستان که پیش بینی می شود در سال جاری بی‎خانمان شوند و یا به کشور برگردند، تامین کنند. 

اوبرایان افزود: از مجموع سه و نیم ميليون افراد نیازمند به کمک در افغانستان، به دو میلیون و صد هزار تن کمک های بشردوستانه رسیده است اما نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن دیگر به کمک های فوری نیاز دارند. 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که به دلیل جنگ‌ های داخلی صدها هزار افغان در کشورشان بی‎خانمان شده‌‎اند، افزود که تمام طرف ‌های دخیل در جنگ مکلف به پیروی از قوانین بشردوستانه هستند. 

به گفته وی، در حالی که سه میلیون افغان به خدمات درمانی دسترسی ندارند، سالانه تعداد زیادی از کودکان افغان به دلیل سوء تغذیه جانشان را از دست می ‌دهند. 

اوبرایان با ابراز نگرانی عمیق از ربوده شدن کارمندان بخش کمک رسانی این سازمان گفت: تا اکنون ٩٣ همکار بخش کمک رسانی ما ربوده شده‎اند. 

معان دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری گفت که بر اساس اطلاعات مسئولان وزرات صحت عامه افغانستان، حدود ۱۰ میلیون نفر در این کشور به خدمات درمانی دسترسی ندارند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.