سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ازدواج دغدغه اصلی جامعه امروز

پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت گرامیداشت هفته ازدواج برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایوب آذین پورمعاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان به بحث پیرامون چالش‌های ازدواج پرداخت و در سخنانی اظهار داشت: ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی است.

آذین پور با تأکید بر فراهم نمودن زمینه مسئولیت‌پذیری و ازدواج جوانان افزود: امر ازدواج تنها یک موضوع فرهنگی نیست بلکه بحث گسترده در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مساله ازدواج، برخی مسائل و مشکلات در این حوزه را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مشکلات و چالش های موجود این ضرورت را ایجاب می کند که فرهنگ سازی گسترده و موج آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح و الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه انجام شود تا آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاهش یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان با بیان اهمیت نقش ازدواج در تعالی خانواده ها ،خواستار تلاش جدی و بیشتری در امر آموزش و مشاوره در حمایت از زوجین جوان شد و بر برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی در بحث ساماندهی امورجوانان در امر ازدواج تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول باید باهمکاری کارگروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با تشکیل جلسات تخصصی به شکل جدی به آسیب‌شناسی این امر بپردازند .

آذین پور مسئله اشتغال را از دیگر چالش‌های ازدواج دانست و اظهار کرد: بسیاری از جوانان با تحصیلات عالی در این شهرستان از نداشتن شغل رنج می‌برند لذا باید زمینه اشتغال جوانان در شهرستان فراهم شود.

وی افزود: آمار ازدواج در شهرستان بوکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این می تواند نوید خوبی برای رشد و گسترش تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان باشد .

معاون ساسی واجتماعی فرمانداری بوکان تصریح کرد : ظرفیت هایی مثل سمن ها و سازمانهای مردم نهاد می تواند در حوزه ازدواج موثر باشند و تشکیل مجمع خیرین ازدواج نیز در این حوزه می تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات گردد.

آذین پور گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، تشکیل اتاقهای مشاوره در دانشگاهها، تقویت و برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش های پیاده روی در راستای تحکیم بنیان خانواده ها می تواند مفید واقع گردد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.