سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تلاش بخش خصوصی در مسیر توسعه کشور

در مسیر توسعه کشور نباید همه نگاه ها به سمت دولت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم افتتاح 77 طرح تعاونی و تقدیر از تعاونی های برتر در استان اصفهان گفت: در مسیر توسعه کشور، نباید همه نگاه ها به سمت دولت و فروش نفت باشد، بلکه بخش خصوصی نیز باید در این راه بیش از گذشته تلاش کند.

محمود اسلامیان افزود: استفاده از نفت بعنوان سرمایه ای برای توسعه و بسترسازی زیرساخت ها می تواند مفید باشد، اما استفاده از نفت بعنوان یک منبع مصرفی در کشور به زیان ماست.

وی اضافه کرد: فعالیت بخش خصوصی و تعاونی ها در راه پیشرفت اقتصادی کشور بسیار مهم است و باید بیش از پیش نیز به آن توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: به نوعی می توان گفت که 'سو استفاده از استفاده از نفت' طی سال ها، مشکلات عدیده اقتصادی را برای ایران رقم زده است.

اسلامیان افزود :: موقعیت و قدرت ایران در 400 سال گذشته از زمان شاه عباس صفوی تاکنون بی نظیر بوده است، اما باید از این ظرفیت و فرصت بدرستی استفاده کنیم.

وی با ذکر مثال هایی هشدار داد: واردات سه میلیون تُن شکر بجای یک میلیون تُن و واردات هشت میلیون تن فولاد در حالی که ایران از مجموعه های تولید فولاد برخوردار است، بطور حتم صنعت تولید شکر و صنعت فولاد کشورمان را با مشکلات جدی روبه رو می کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: برخی مشکلاتی که برای واحدها و مجموعه های تولیدی بر اثر واردات بوجود می آید، سالها دامنگیر آنها خواهد بود و سبب زمینگیر شدن آنها می شود.

این 77 طرح تعاونی در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری سه هزار و 60 میلیارد ریال، افتتاح شد.

77 درصد از سرمایه گذاری این طرحها توسط بخش خصوصی و 23 درصد از محل تسهیلات تامین شده است.

این 77 طرح سه هزار و 506 فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

در این مراسم از 16 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان نیز تجلیل شد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.