سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید دوربین عکاسی

اگر قصد خرید دوربین عکاسی داریدخواندن این مطلب را از دست ندهید.

            به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان    دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز، کاربران زیادی دارند و به همین دلیل نیز شرکت‌های مختلف محصولات بسیار جذابی با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه کرده‌اند. اگر به عکاسی علاقه‌ی زیادی دارید، با اصول اولیه‌ی آن به خوبی آشنا هستید و به دنبال دوربینی توانمند برای ارتقای سطح عکاسی خود هستید، زومیت در این مقاله به بررسی دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای با قیمت متوسط پرداخته است.

خریداران دوربین‌های عکاسی عموما به بررسی گزینه‌های موجود با توجه به بودجه خود می‌پردازند. در این راهنمای خرید نیز به بررسی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز (ILC Interchangeable Lenz Cameras) خواهیم پرداخت که با توجه به برچسب قیمتی خود عموما عکاسان نیمه‌حرفه‌ای (Consumer) یا به عنوان دوربین دوم برای عکاسان حرفه‌ای مصرف می‌شوند. اگر با عکاسی آشنایی خوبی دارید و قصد جدی بر ادامه‌ی این رشته هنری دارید و در عین حال به دوربینی توانمند و نه چندان گران قیمت احتیاج دارید، با زومیت همراه باشید.

در این راهنمای خرید دوربین‌های بررسی شده برچسب قیمتی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار را دارند. گزینه‌های موجود در این رده را انواع DSLR و نمونه‌های بدون آینه تشکیل داده‌اند که توانایی بسیار بالایی در عکاسی در شرایط مختلف را دارند. همچنین دوربین‌های این رده به منظره‌یاب‌های باکیفیتی چه از نوع چشمی و چه از نوع الکترونیکی در کنار دکمه‌های کنترلی گسترده مجهز هستند. تفاوت عمده‌ی دوربین‌های موجود در لیست ما، عملکرد در فوکوس و قابلیت‌های فیلمبرداری است.

اکثر دوربین‌های موجود در این رده‌ی قیمتی به سنسور‌های APS-C یا میکرو چهارسوم مجهز شده‌اند. اندازه‌ی سنسور‌ دوربین نقش عمده‌ای در کیفیت عکس‌های خروجی ایفا می‌کند و هر میزان که سنسور از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار باشد، پتانسیل کیفیت بهتر و کنترل بیشتری روی عمق تصاویر وجود خواهد داشت. سنسور‌های APS-C از ابعاد بزرگتری نسبت به انواع میکرو چهار سوم برخوردار هستند، اما تفاوت ذکر شده بسیار اندک است. سنسور‌های مذکور ابعاد بسیار بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌ی یک اینچی دارند که یکی از دوربین‌های این رده‌ی قیمتی به آن مجهز است.


مسلما تفاوت دوربین‌های این رده تنها در اندازه‌ی سنسور آن‌ها نیست امکانات و نحوه‌ی عملکرد متفاوتی دارند. در این راهنمای خرید به بررسی گزینه‌های بسیار جذابی خواهیم پرداخت که بدنه‌ی مقاوم در برابر گرد وغبار، توانایی فیلمبرداری 4K و عکاسی پیاپی با فوکوس خودکار و نرخ بسیار بالا قابلیت‌های ویژه‌ی هرکدام از دوربین‌های موجود است.

در نهایت پیش از آغاز بررسی دوربین‌ها لازم به ذکر است که بهترین گزینه‌ی اعلام شده، همواره بهترین گزینه‌ی موجود در تمام مناطق کشور نخواهد بود. تعداد لنز‌ها و لوازم جانبی موجود در کنار قیمت، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر نکاتی است که با توجه به محل زندگی خود، باید همواره مد نظر داشته باشید. قیمت ذکر شده برای تمامی دوربین‌ها نیز با کیت لنز استاندارد است و بدون لنز قیمت به مراتب ارزان‌تری خواهند داشت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.