سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز ، مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این نشست ، ابتدا ، رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به قابلیت های اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و نیز مشکلات و مسائل موجود ، مسئولیت نمایندگان مجلس را در این حوزه حساس و سنگین خواند.

حسن زاده ، وضعیت اقتصاد استان را در سال های گذشته نابسامان دانست و گفت : آن سال ها برای اقتصاد و تولید و صنعت استان سالهای خوبی نبوده است.

وی بزرگ ترین دغدغه کشور و ملت را نبود قوانین شفاف و ثبات اقتصادی ، اشتغال و بیکاری عنوان کرد و گفت : در این عرصه نیاز شدید به سرمایه گذاری ، نوسازی صنایع و تعامل مسئولان با قوانین کشور و برنامه های دولت داریم.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان عرصه اقتصاد استان به نمایندگی به بیان مشکلات و مسائل این حوزه پرداختند که تعطیلی برخی واحدها، بدهی ها و قوانین تامین اجتماعی ، بیمه قالیبافان ، کارهای سخت و زیان آور ، بهبود فضای کسب و کار ، اشتغال ، وضعیت دریاچه ارومیه ، لزوم افزایش سرمایه صندوق کشاورزی ، بخشودگی جرایم پلکانی بانکها ،تلاش برای رونق اقتصادی ، بیمه کارگران ساختمانی و مسکن از این مسائل و مشکلات بودند.

در این نشست بعد از صحبت های فعالان اقتصادی 4 تن از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اقایان لطفی ( نماینده رزن ) ، بیگدلی ( نماینده خدابنده زنجان ) ، بادامچی ( نماینده تهران ) و سعیدی ( نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر ) هم در سخنانی نظرات و پیشنهاد های خود را در خصوص این مسائل و مشکلات بیان کرده و پیگیری و اصلاح قوانین و آیین نامه ها ، رفع موانع بانک ها ، تامین اجتماعی و مالیات ، حضورمداوم فعالان اقتصادی در این حوزه را لازم دانستند.

در این جلسه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم با اشاره به انسجام و وحدت و کارهای کارشناسی اعضای این کمیسیون در بررسی و حل مسائل موجود گفت : این کمیسیون بعد از سفرهای استانی خود ، با تشکیل کمیته ای ویژه و جلساتی در تهران ، برای پیگیری و حل مسائل مطرح شده تلاش می کند. 

خدادادی با اشاره به روند سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی گفت : سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان بیشتر و بهتر شده و اگر نرخ بیکاری در این منطقه به 6 درصد کاهش یافته در سایه همین سرمایه گذاری های بخش خصوصی است و باید از آن حمایت کنیم.

وی با اشاره به این که در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم از مسئولان و فعالان مرتبط با کمیسیون اجتماعی خواست نظرات و پیشنهادهای خود را برای بهتر شدن وضع کسب و کار و دیگر موارد به این کمیسیون ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح قانون کار ، برسی موضوع کاهش 8 ساعتی کار بانوان و نیز تدوین وظایف و اختیارات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را از برنامه های اصلی این کمیسیون عنوان کرد.

در این نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم با اشاره به این که قانون تامین اجتماعی از کامل ترین قانون های کشور است گفت : مشکل اصلی این عرصه اجرای ناقص قانون است.
 
خدابخش افزود : ما ازلحاظ ساختاری و مدیریتی برای رونق کسب و کار و تولید داخلی آماده ایم و در موارد مربوط به بیمه اجتماعی و ایجاد امنیت اجتماعی تا حد بضاعت کمک و تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.